Ceny palív sú na rekordných hodnotách. Znížiť prevádzkové náklady sa však dá. A nemusí to byť drahé.
Je naftový motor naozaj na odpis? Mnohí zákazníci tomu neveria.
Európsky trh s autami sa v auguste nemal čím chváliť. Napriek tomu tu máme zopár veľkých prekvapení.
Antidieselová horúčka je v plnom prúde. Mnohé automobilky naftové motory už odpísali, ďalšie sa na tento krok chystajú. Pritom sú cestou k zníženiu emisií CO2.
Nemecký ADAC otestoval na emisie NOx 26 nových modelov áut, zväčša s emisnou normou Euro 6D-Temp, z ktorých polovica boli diesely. A nemá dobré správy. Ale len pre odporcov nafty.
Zákazníci dávajú od dieselov ruky preč. Dôvodom sú hroziace zákazy vjazdu do centier miest. Potvrdil to aj vlaňajší rok.
To, že počet zákazov vjazdu starších dieselov do nemeckých miest pribúda, je realitou. No o dva roky to môže byť oveľa horšie.
Poradenská spoločnosť AlixPartners tvrdí, že naftové autá čaká mizerná budúcnosť. A to najmä v Európe, ktorá bola doteraz najväčším dieselovým trhom planéty. Predaje idú a pôjdu dole.
Hrozby pre dieselové autá sa začali napĺňať. Prvým nemeckým mestom, ktoré obmedzilo dopravu vozidiel s naftovým pohonom, je Hamburg. Menej emisií to však znamenať nemusí. „Benzínové ulice“ totiž staré diesely obchádzajú dlhšou trasou.