V poslednej chvíli sa do Ruska vozia autá so starou sadzbou recyklačného poplatku. Ten od októbra opäť vzrastie a s ním aj ceny áut.
Zatiaľ čo ruská vláda plánuje od 1. októbra výrazne skomplikovať individuálny dovoz áut zo zahraničia, predajcovia a zákazníci chcú opak.
Kremľu sa nepáči individuálny dovoz áut do krajiny a najmä biznis s nimi.
Clá na čínske elektroautá môžu čiastočne ochrániť európskych výrobcov, no každá minca ma dve strany.
Poľsko a Litva sú už unavené z vývozu západných áut do Bieloruska, ktoré obchádzajú sankcie.
Len čo sa Rusom podarilo vyriešiť problém s nedostatkom nových áut, tamojšie úrady sú pripravené zatvoriť posledné kanály, ktoré umožňovali výhodný dovoz vozidiel zo zahraničia.
Kvôli možnosti zavedenia ciel na autá je Stellantis pripravený zavrieť svoju fabriku v Ellesmere Port. Pritom ju práve zmodernizoval za vyše 100 miliónov eur.
V marci sa opäť potvrdil trend raketovo rastúceho dovozu „jazdeniek“. Import stúpol medzimesačne o 40 %!
Vracajú sa západné automobilky do Ruska? Podľa ponuky ruských dovozcov sa to môže zdať. Rusi sa totiž naučili bravúrne obchádzať sankcie.
Nedostatok áut v Rusku naštartoval firmy súkromných dovozcov aj podvodníkov.