Od 2. februára začnú po Bratislave jazdiť nové 24-metrové megatrolejbusy. Predstavia sa na linke 71.
Mestský dispečing má pripravený komplexný, celomestský plán zásahu vrátane preventívnych posypov ešte pred samotným snežením.
Dopravný podnik Bratislava (DPB) nasadil od štvrtka do premávky 24-metrový megatrolejbus.
Tento problém spôsobila podľa mestského dopravcu nová sociálna legislatíva.
Obmedzenie potrvá dva mesiace.
Dopravný podnik mesta Bratislava nakúpil hybridné trolejbusy, ktoré sú plne bezemisné, a vynovené električky s lepšou výbavou.
Spôsobila to inflácia, drahšie pohonné hmoty, ale aj populistické opatrenia "pre rodiny".
Rekonštruovať by sa mali úseky medzi Tomášikovou a Jurajovým dvorom a medzi Jurajovým dvorom a Zlatými pieskami.
Ide o úsporné opatrenia pre rastúce ceny energií, ako aj ďalších iných položiek.
Posledné mesiace hľadal podnik možnosti na zabezpečenie určitých úspor bez toho, aby zásadne ovplyvňovali fungovanie MHD.
Dopravný podnik upraví premávku vybraných liniek, niektoré aj zruší.
Nová trolejbusová trať Patrónka - Riviéra by mohla byť hotová už koncom budúceho roku.
Po Prahe bude Bratislava len druhým mestom, kde budú extra dlhé trolejbusy Solaris 24m nasadené.
Pôjde o jednosmerné električky Škoda ForCity Plus 29T3 s dĺžkou viac ako 32 metrov a s kapacitou minimálne 240 cestujúcich.
Rusko-ukrajinský konflikt začína zasahovať aj slovenské firmy.
MHD premávala odklonenou trasou, v úsekoch, kde električka nejazdila, premávali náhradné autobusy.
Vybavenie a prevádzka mýtnych jednotiek by bratislavský Dopravný podnik vyšla približne 400-tisíc eur.
V rámci bežného pracovného úväzku Dopravný podnik vodičom avizuje, že si môžu zarobiť brutto 1300 až 1800 eur.
Po štyridsiatich rokoch na trolejbusoch úplne končia trojciferné čísla.
Prevádzka tohto typu trolejbusov nemá nikde v Česku ani na Slovensku obdobu a bratislavský dopravný podnik to považuje za výzvu.