Americká spoločnosť EBS podala na Ford žalobut. Automobilka hovorí o „chamtivých vynálezcoch“.
Fiesta je stálicou mestského automobilového neba. Ford pripravil už 7. generáciu. Novinka má pred sebou ťažkú úlohu.
Ford je presvedčený, že dokáže zaviesť do sériovej produkcie hlavu valcov, ktorá nebude z hliníka ani liatiny.
Chce niekto škaredé auto? Nie. A potrebuje každý športové auto? Tiež nie. A preto treba spojiť to najlepšie z dizajnových možností spolu s vyváženými jazdnými vlastnosťami.
Britská spoločnosť Torotrak predstavila malý kompresor, ktorý by mohol nahradiť turbodúchadlá pri malých motoroch. Navyše dokáže poskytnúť potrebný tlak aj pri veľmi nízkych otáčkach. Má totiž vlastnú prevodovku!
Nová technológia vypínania jedného valca pri známom 3-valci 1,0 EcoBoost má priniesť zníženie spotreby o šesť percent. Ako prvá ho dostane na budúci rok siedma generácia Fiesty.
Časy, kedy sme pod kapotou rodinného kombi hľadali veľký naftový alebo benzínový motor s objemom 2 litre, sú dávno preč.
Radosť z jazdy nemusia prinášať len drahé športové autá. Zvládnu to aj malé hatchbacky, akým je napríklad Ford Fiesta ST.
Zdá sa to neuveriteľné, ale logiku to má. Imitovaním zvuku viacvalcového motora či vyšších otáčok pri maloobjemových agregátoch možno vodičov „donútiť“ radiť vyšší prevodový stupeň skôr, ako by sa rozhodli podľa vlastného úsudku. Výsledkom by mohla byť ekonomickejšie správanie za volantom, a teda aj nižšia spotreba paliva.
Nová generácia 3-valca EcoBoost je už hotová. Na váhe zhodila viac ako 15 percent. Pomohli karbónové komponenty. A novinkou je aj deaktivácia jedného z valcov. Na sériovú výrobu si však ešte počkáme.
Bruselská honba na emisie núti automobilových konštruktérov ku skutočným extrémom. V hre je napríklad vypínanie jedného valca pri trojvalcových motoroch. Pohráva sa s ním aj Ford.
Nástupca športovej legendy Fordu je vo vysokom štádiu vývoja. Zatiaľ má podobu detroitského konceptu, no jedno je isté, osemvalec nahradí 6-valcovým EcoBoostom. Ale nebojte sa, má cez 600 koní.
Zdá sa, že Ford urobil s benzínovými motormi EcoBoost dieru do sveta. Na výrobu dvoch miliónov kusov mu stačili necelé štyri roky.
Nový trojvalec 1,0 SIDI predstaví Opel pod kapotou malého Adama. Bude mať výkon 85 kW.