Vicepremiér Taraba spresnil, že novú legislatívu konzultoval aj s predstaviteľmi EÚ.
Podľa premiéra je cieľom týchto zmien rozostavať Slovensko a rozbehnúť ekonomiku.
IRIS KOPCSAYOVÁ: Minister životného prostredia má predovšetkým chrániť prírodu, Tomáš Taraba si však zrejme zmýlil rezort. Ako minister výstavby by sa uplatnil, možno by teda mal zmeniť flek.
Envirorezort predstavil dlhoočakávané zmeny, ktorými chce stavať rýchlejšie. Robí to ale spôsobom, ktorý vyvoláva obavy.
Proces posudzovania vplyvov na životné prostredie má informovať verejnosť o investičných zámeroch a poskytuje možnosť zapojiť sa.
Taraba podľa vlastných slov ako prvý kritizoval odpojenie sa od lacných zdrojov energií.
Vlna nevôle proti zámeru sa v Tatrách zdvihla v roku 2019, Tatranci vtedy proti nemu spisovali aj petíciu.
Prezidentka sa domnieva, že zákon obmedzuje účasť dotknutej verejnosti na rozhodovacích procesoch týkajúcich sa životného prostredia.
Bývalý štátny tajomník je toho názoru, že pokyn ministra je nezákonný a obracia sa na prokuratúru.
Z hľadiska posudzovania vplyvov na životné prostredie bola ako najvýhodnejšia vybraná trasa vedená mestom popod frekventovanou Lučeneckou cestou.
Nové zmeny pomôžu developerom, varujú mnohí. Ide o nehoráznosť, tvrdí Greenpeace.
V areáli bývalého hospodárskeho dvora v okrese Malacky plánuje investor vybudovať rekreačný komplex.
Za rekordným nárastom emisií CO2 treba hľadať dopravu. Nie však autá, ale leteckú.
Proces EIA je nevyhnutný najmä pri väčších investičných projektoch.
Slovensko má naďalej silný potenciál pre prilákanie investícií z oblasti priemyslu a logistiky.
Po technologickom centre, ktoré je vo výstavbe, chce postaviť firma Porsche na Slovensku aj závod na výrobu karosérií za 250 miliónov eur.
Začať by sa mal v rovnakom čase v Rakúsku a na Slovensku, pričom podľa predpokladov by sa tak malo stať ešte v tomto roku.