Prvý turistický vlak ČHŽ vypravili pred vyše 30 rokmi, konkrétne 1. mája 1992 o 12.00 h. Na Horehroní patrí ČHŽ k najnavštevovanejším turistickým atrakciám, ročne ju navštívi približne 70 000 ľudí.
Oprava frekventovanej bratislavskej trate sa začala tento rok v októbri a s dokončovacími prácami potrvá do konca júna 2024.
Cestujúci si musia zvyknúť na zmeny.
Dopravný podnik mesta Bratislava nakúpil hybridné trolejbusy, ktoré sú plne bezemisné, a vynovené električky s lepšou výbavou.
V Košiciach by konečne mali pribudnúť nové električky, možno dôjde aj na trolejbusy.
Tri nové autobusy DPMK z biedy nevytrhnú, no je to aspoň malá pomoc.
Do roku 2030 by malo v Bratislave pribudnúť 6,7 km nových električkových tratí a vyše 10 kilometrov nových buspruhov.
Jeden z poslancov a predseda dozornej rady DPMK upozornil, že toto uznesenie nie je z jeho pohľadu v súlade so zákonom.
V súťaži sa stretla česká Škoda Transportation a poľská Pesa. Po štyroch kolách námietok z dodávok električiek nič nebude.
Zmenenú trasu bude mať aj autobusová linka 95.
Záchranári po zrážke električiek ošetrili ženu s úrazom dolnej končatiny a pri vedomí ju previezli do nemocnice.
Bratislava bude môcť nakúpiť 30 nových električiek, na ktoré bude mať k dispozícii takmer 70,5 milióna eur z eurofondov.
Vozne majú slúžiť cestujúcim napríklad medzi Čiernym Balogom a Podbrezovou alebo na južnej strane Chopku v Nízkych Tatrách.
V pomerne komplikovanej križovatke v Bratislave - Dúbravke nedal vodič Octavie prednosť električke. Jej vodič nemal najmenšiu šancu vážnej kolízii zabrániť.
Do bratislavských mestských častí Karlova Ves a Dúbravka začnú v priebehu pondelka premávať električky po zrekonštruovanej trati.
Zvonka vyzerá električka ako klasický moderný vagón. Už prvý pohľad dovnútra však napovie, že dopravný prostriedok je určený pre nové časy.
Za 30 rokov potiahli električkovú trať len po budovu TPD v Petržalke, čo je „žalostne málo“.
V spore o vstup na pozemk, ktorý bráni spusteniu električiek v Bratislave, dal súd za pravdu hlavnému mestu.
Kedy začnú premávať električky po zmodernizovanej časti Karlovesko-dúbravskej radiály v Bratislave, je nateraz otázne.
Posilová linka číslo 7 bude v špičkách pracovných dní jazdiť na trase Hlavná stanica - Blumentál - Račianske mýto - ŽST Vinohrady - Rača.