Carlos Tavares tvrdí, že elektromobilita bude v blízkej budúcnosti fungovať nanajvýš v Európe a v Severnej Amerike.
Jedným z opatrení, ktoré je možné podľa SEVA zaviesť prakticky ihneď, je zníženie daňového a odvodového zaťaženia firiem a ich zamestnancov pri používaní vozidla aj na súkromné účely.
Spoločnosť plánuje vyrábať elektrické motory fungujúce na princípe vlásenky, ktorý je založený na pevných a plochých medených tyčiach uložených do statora v tvare U.
Pekingu vadí, že Američania nedostávajú dotácie na autá, v ktorých sa nachádzajú súčiastky z Číny.
Podľa Stefana Hartunga je reálny úplný prechod na elektromobilitu najskôr niekedy v polovici tohto storočia.
V hre je aj posúdenie možnosti dotovania nákupu elektromobilov, ich zrýchlené odpisovanie či zvýhodnenie pri používaní diaľnic a rýchlostných ciest.
Slovenský auto-priemysel zamestnáva vyše 260-tisíc ľudí.
Mnohým pripadá téma elektrickej infraštruktúry okrajová. Problém jedného z najzelenších miest sveta ukazuje, že celá elektromobilita na nej stojí aj padá.
IVAN HOFFMAN: Elektromobilita sa síce stále teší oficiálnemu optimizmu, ale história ponúka veľa príkladov, kedy sa ľudstvo pustilo cestou, ktorá sa neskôr ukázala ako slepá.
Nový model má kódové označenie Redwood. Malo by ísť o kompaktný crossover so základnou cenou približne 25 000 dolárov.
V krajinách, kde zrušili dotácie na elektorautá, ich ceny zrazu "zázračne" klesli. Najnovšie sa tak deje v Nemecku.
Rýchlonabíjačky vybudujú na exponovaných miestach, pomalšie nabíjačky so striedavým prúdom prevažne na sídliskách.
Finančná podpora nákupu elektrických áut by mohla dosiahnuť v Taliansku až 13 750 eur. Zvýhodnené budú zároveň autá vyrobené v Taliansku.
Prechod na elektromobilitu má byť kľúčovým prvkom redukcie emisií skleníkových plynov, no plány nie vždy zodpovedajú spotrebiteľskému správaniu.
Amber vyzerá, akoby ho niekto zostrojil podľa obrázku, ktorý nakreslil jeho 5-ročný syn. Je však "kompletne ruský".
Aj keď bol v novembri predaj plug-in hybridov a elektromobilov rekordný, pre Európu to neplatí. Tam prišlo dokonca k poklesu približne o 3 percentá.
Od roku 2016 poskytli Nemci na dotácie kúpy elektrických áut vyše 10 miliárd eur, len v tomto roku to bolo 2,4 miliardy.
Kedysi Čína kopírovala západné technológie. Teraz sa karta obrátila. Stellantis poškuľuje po nápade automobilky Nio.
V liste žiadajú predajcovia prezidenta Bidena, aby sa povinné kvóty na predaj elektrických áut zmiernili, respektíve odložili.
Renault 5 sa bude predávať za približne 25 000 eur a nové modely od Citroënu a Renaultu budú v najbližších dvoch rokoch začínať pod hranicou 20 000 eur.