Keďže prechod na elektromobilitu sa v EÚ spomalil, europoslanci hľadajú spôsob, ako ho naštartovať. Preto im napadlo, že firmám prikážu, aby ich vozové parky boli čisto elektrické už pred rokom 2035.
Elektrifikácia neobchádza ani svet jednej stopy a na trhu sa začínajú objavovať noví výrobcovia elektromotoriek.
Ak by sa využil potenciál všetkých otvorených parkovísk v Nemecku pre fotovoltiku, mohli by produkovať až 59 gigawattov energie.
Nabíjačky budú využívať 1 000-voltovú architektúru, vďaka ktorej dokážu nabiť elektromobil za menej ako 15 minút - v závislosti od nabíjačky, veľkosti batérie a modelu auta.
Počet Američanov, ktorí by si "pravdepodobne" alebo "veľmi pravdepodobne" kúpili ako svoj ďalšie auto elektromobil, klesol pod 20-percentnú hranicu.
V reakcii na spomalenie dopytu po elektromobiloch Honda zníži investície do elektrifikácie a softvéru do roku 2030 o 30 %.
Nemci stopli dotácie na elektroautá úplne, Francúzi ich s okamžitou platnosťou výrazne okresali.
Hostia konferencie ta3 sa zhodli na tom, že na Slovensku chýba podpora elektromobility zo strany štátu, v súčasnosti nie je otvorená žiadna dotačná schéma.
V 14 krajinách Európskej únie je podiel elektromobilov na ich celkovom vozovom parku pod úrovňou 1 percenta.
Do konca júna mali ministerstvá pripraviť nejaké opatrenia na podporu elektromobility.
Celosvetovo sa chce vrátiť k spaľovacím autám takmer tretina majiteľov elektromobilov. V USA to je však až 46 percent.
IGOR DANIŠ: Keby ekologickým aktivistom skutočne išlo o ušľachtilé ciele, tak by v prvom rade dbali na to, aby sa nepredávali veľké autá so širokými pneumatikami.
Zdalo sa, že novým autám so spaľovacím motorom zvoní umieračik, ale nemusí to tak byť.
V posledných dvoch dekádach sa železničná sieť rozširuje v USA len minimálne, no záujem o elektromobily stúpol výrazne.
V prvom štvrťroku tohto roku zaznamenal slovenský automobilový priemysel medziročne pokles predaja, výroby, vývozu a aj nových objednávok.
Európske automobilky by v prípadnej obchodnej vojne s Čínou mohli prísť o čínsky trh.
Vedenie koncernu Volkswagen už nevidí budúcnosť len ako čisto elektrickú. Podľa jeho predstaviteľov sa treba viac zamerať na plug-in hybridy.
Carlos Tavares tvrdí, že elektromobilita bude v blízkej budúcnosti fungovať nanajvýš v Európe a v Severnej Amerike.
Jedným z opatrení, ktoré je možné podľa SEVA zaviesť prakticky ihneď, je zníženie daňového a odvodového zaťaženia firiem a ich zamestnancov pri používaní vozidla aj na súkromné účely.
Spoločnosť plánuje vyrábať elektrické motory fungujúce na princípe vlásenky, ktorý je založený na pevných a plochých medených tyčiach uložených do statora v tvare U.