Len po dvoch rokoch od premiéry Ford oznámil, že zastavil výrobu elektrickej verzie pikapu F-150 s prívlastkom Lightning. Dôvod asi tušíte.
Nabíjanie elektromobilu je neporovnateľne dlhšie ako tankovanie benzínu či nafty.Dalo by sa to zmeniť, ale inak ako si myslíte.
Politici sľubovali motoristom obrovské úspory, ak prejdú na elektrické vozidlá, no realita sa ukazuje komplikovanejšia.
Prvý čisto elektrický Bentley bude „mestské“ SUV. A má tiež ísť o najlepšie zrýchľujúci model v histórii značky.
Twingo sa vracia opäť na scénu. Tentoraz ako mestský elektromobil. Napriek miniatúrnym rozmerom ho môžeme vnímať ako revolučné auto.
Batérie elektromobilov sa nabíjajú elektrinou. Ale ak by sme ich energiu prepočítali na klasický benzín či naftu, akú veľkú „nádrž“ by vlastne mali? A tak sme sa pustili do výpočtu.
Nemecký startup DeepDrive vyvinul okrem unikátnych elektromotorov s dvoma rotormi aj dvojrotorový generátor pre predlžovač dojazdu.
V Taliansku beží program, ktorý zrazil ceny malých elektrických áut na neskutočne nízku úroveň.
Ponuka elektrických áut sa zväčšuje a zákazníci si už nemusia vyberať len podľa miery kompromisu, ale skôr sa zamerať na to, čo od elektrického auta očakávajú.
Obavy z krátkeho dojazdu už vodičov elektromobilov netrápia tak ako kedysi. Novým strašiakom je spoľahlivosť nabíjania.
Bentley do kľúčových modelov vráti aj čisto benzínové motory, reaguje tak na klesajúci záujem o luxusné elektromobily.
Kia vstupuje elektrickými dvojičkami EV4 do segmentu nižšej strednej triedy.Konečne poznáme kapacitu batérií, výkon aj dojazd.
Elektromobily dnes okrem batérie potrebujú aj samostatný menič a palubnú nabíjačku. Mohlo by sa to však zmeniť.
Napriek tomu, že elektrické Volvá EX90 a ES90 sú stále horúcimi novinkami, nový menší brat ich „položí na lopatky“.
Ak vám v elektromobile dôjde cestou „šťava“, je to väčší problém, ako keď sa minie palivo v nádrži bežného auta. Elektrinu si totiž v kanistri nedonesiete.
Čínska značka Dreame, známa najmä robotickými vysávačmi, plánuje šokovať svet automobilov.
Predaje elektromobilov nerastú tempom, ako automobilky predpokladali. Byť flexibilnejšími im preto umožní technológia, ktorú mnohí považovali za odpísanú.
Rozhodnutie Toyoty sprevádza obrovská investícia. Automobilka do rozšírenia závodu v Kolíne vloží približne 680 miliónov eur.
Ak chcete s rodinou jazdiť bez emisií a pritom pohodlne, lacné to nebude. Preto treba byť pri výbere obozretnejší.
Nad elektromobilmi na palubách lodí sa zmráka. Riziko požiarov od nich odradilo ďalšiu spoločnosť.