Automobilky dostávajú obrovské pokuty za každý gram emisií navyše, zatiaľ čo prázdne lietadlá ich vypúšťajú zbytočne tisícky ton.
Skupine sa v roku 2020 nepodarilo dostať pod emisný limit.
1 % najbohatších ľudí sveta je na ceste k tomu, aby malo až 30-krát vyššiu uhlíkovú stopu, než treba na to, aby sa globálne otepľovanie obmedzilo na 1,5 stupňa Celzia.
Nemecká ekologická organizácia DUH obvinila Mercedes-Benz, že nepriznal ďalšie odpojovacie zariadenia antiemisných systémov.
Mazda sa napriek konzervatívnemu prístupu neplánuje vzdať európskeho trhu.
Koncern VW odškodní Nemcov, Holanďanov, ale ostatných majiteľov áut z "dieselgate" nie. To konečne vyvolalo aj reakciu EK. Tá to považuje za nefér.
Už sme informovali, že advokát súdneho dvora EÚ obviňuje koncern VW z ďalšej manipulácie s emisiami.
Nemecká organizácia DUH prikročila k podaniu žaloby na automobilky BMW a Mercedes-Benz za ich odmietnutie zaviazať sa, že do roku 2030 skončia s výrobou spaľovacích motorov.
Klimatická zmena môže do roku 2050 spôsobiť vnútorné vysídlenie viac ako 200 miliónov ľudí a vytvoriť nové ohniská migrácie.
Nemecká Deutsche Bank že takýto systém znižovania emisií CO2 je extrémne drahý, neefektívny a navyše nespravodlivý.
Je naozaj prekvapivé, že sa zástupca klimatického summitu nezdráha chváliť svoj starý naftový Golf.
Európska komisia načrtla plány na zavedenie mechanizmu platenia dane z uhlíka na hraniciach Únie.
Každý z týchto krokov bude mať zásadný vplyv na život každého obyvateľa Európskej únie.
Pokiaľ sa v hlavných programových materiáloch EK hovorí o uhlíkovo neutrálnej Európe do roku 2050, pre automobilový priemysel sú prijímané úplne iné kritériá.
Súd rozhodol, že Shell musí emisie CO2 do roku 2030 znížiť viac než dvojnásobne a ako to spraví, ho nezaujíma.
Emisie oxidu uhličitého pravdepodobne dosiahnu do roku 2023 rekordné hodnoty.
Európska komisia chce, aby nové autá mali od roku 2035 nulové emisie.
Ide o vôbec prvú "megapokutu", ktorá nebola udelená za cenový kartel, ale za zámerné brzdenie technologického vývoja.
Ide o prvý prípad, keď Komisia uložila pokuty za tajnú dohodu o brzdení využívania technického rozvoja, nie za tradičnejší cenový kartel.
Aj v Rumunsku sa predávajú autá s nižšími priemernými emisiami, než na Slovensku.