MARTIN MAJERNÍČEK: Počúvame síce o tom, že benzínové motory sú zlé a naftové ešte horšie, no faktom ostáva, že nemáme technológiu, ktorá ich nahradí.
Automobilky čakajú krušné časy. Nielen kvôli veľkým prepadom predajov v súvislosti s pandémiou koronavírusu.
Čistá planéta a silnejšia ekonomika, to sú hlavné ciele stratégie EÚ pre integráciu energetického systému a stratégie EÚ pre vodík.
Automobilky ešte nestihli ani len spočítať prvé straty dosahov koronavírusu a Európska komisia ich už atakuje za rast emisií.
Lada 4x4 je prítomná v Európe od roku 1977, no čoskoro sa má stať na západ od Ruska minulosťou.
Nemecká automobilka Volkswagen je pripravená vyplatiť kompenzácie svojim zákazníkom, ktorých poškodila emisná kauza firmy. Chce tak ukončiť dlhodobé spory.
Práve to v týchto dňoch totiž zelené ministerstvo ukončuje pripomienkovanie novely Zákona o ochrane ovzdušia.
Výrobcovia automobilov bijú na poplach.
Veľkým motorom dnes do plachiet vietor nefúka. Emisné škrty zlomia väz aj jednému z mála posledných naftových 8-valcov.
Niektoré svetové mestá a regióny zaznamenali v dôsledku opatrení proti šíreniu koronavírusu zníženú úroveň znečisťujúcich plynov súvisiacich s globálnym otepľovaním.
Sú naozaj emisie spaľovacích motorov tou najväčšou hrozbou pre prírodu? Britská spoločnosť Emissions Analytics tvrdí, že existuje niečo, čo škodí viac.
Nemecký autoklub ADAC zverejnil výsledky najnovšieho Ecotestu. Zo 122 áut, ktoré prešli meraním emisií a pevných častíc, získalo najvyššie päťhviezdičkové hodnotenie len šesť.
Šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess sa pre Financial Times vyjadril, že firma nutne potrebuje vlastného klimatického aktivistu.
Automobilkám hrozia miliardové pokuty za prekročenie limitov produkcie CO2 z výfukov ich áut. Situáciu však môže dramaticky zhoršiť nedostatok akumulátorov z Číny.
Čína počas osláv Nového roka na týždeň uzavrie stavby a obchody a väčšina závodov obmedzí prevádzku.
MARTIN MAJERNÍČEK: Budú sa dotované bickyle používať? A kto by si ho nezadovážil, keď na jeho nákup môže získať zľavu až tisíc eur?
Japonská automobilka sa bráni nemeckým obvineniam.
Automobilky boli kvôli emisiám tlačené k prechodu na malobjemové motory. Nechceli ich pritom výrobcovia ani zákazníci. A dnes ich vlastne nechce ani samotný Brusel.
Chápadlá kauzy Dieselgate zasahujú ďalšie a ďalšie automobilky. Najnovšie čelia podozreniu z inštalácie nelegálneho emisného softvéru aj Jeep a Suzuki.
Japonská automobilka Mitsubishi čelí v Nemecku vyšetrovaniu.