Priemerná cena opravy tzv. "emisnej chyby" sa vyšplhala na tisíc eur a problém sa často nevyriešil. Oficiálnu sťažnosť už podalo vyše 5 000 spotrebiteľov.
Koncern VW odškodní Nemcov, Holanďanov, ale ostatných majiteľov áut z "dieselgate" nie. To konečne vyvolalo aj reakciu EK. Tá to považuje za nefér.
Zatiaľčo v Nemecku emisný škandál doznieva, vo Francúzsku naberá na obrátkach. Prvé oficiálne obvinenia už padli.
Volkswagen nedávno oznámil, že v súvislosti s emisnou kauzou bude od bývalého šéfa požadovať odškodné. Ten odmietol obvinenie, že porušil svoje povinnosti.
Výška odškodného nie je známa, firma tvrdí, že naň má nárok, lebo prišlo k porušeniu ich povinností.
Daimler dobieha naftová minulosť. V Európe bude musieť postupne zvolávať státisíce áut s dieselovými motormi. Od áčka až po Sprinter.
Emisný škandál bude stáť Daimler obrovské peniaze, no v porovnaní s tým, čo musí zaplatiť koncern VW, sú to stále len "drobné".
Podľa nahrávky bývalý generálny prokurátor Dobroslav Trnka kryl korupciu v kauze Lemikon, v ktorej Slovensko prišlo o zhruba 13 miliónov eur.
Škandál s utajovaním emisií stál nemecký Volkswagen na pokutách doteraz už 30 miliárd eur a suma môže ešte rásť. Nové obvinenia môžu zvýšiť tlak na firmu.
Nemecká prokuratúra uložila pokutu na základe obvinenia, že firma certifikovala dieselové vozidlá, ktorých emisie nevyhovovali regulačným požiadavkám.
Volkswagen podľa nemeckej televíznej a rozhlasovej stanice SWR zrejme manipuloval s meraním emisií aj u novších motorov. Koncern to odmieta.
Nemecká automobilka Opel v rukách francúzskeho koncernu PSA musí do servisov povolať takmer 100-tisíc automobilov.
Odškodné v sume takmer 9 miliárd eur za emisný škandál. žiadajú od nemeckej automobilky Volkswagen investori.
Emisný škandál Volkswagenu spustil lavínu. Európska únia zmenila spôsob testovania a problémy s plnením limitov majú odrazu viaceré nové vozidlá.
Skutočná spotreba paliva vozidla môže byť oproti reklamám až o 15 percent vyššia
Dva roky od vypuknutia kauzy Dieselgate nie sú v Nemecku stále dokončené úpravy áut, ktoré boli vybavené softvérom na manipuláciu s emisiami. Ich majitelia sa totiž do servisov nehrnú. Úradom dochádza trpezlivosť, a tak zvyšujú tlak.
Nemecké ministerstvo dopravy potvrdilo, že Spolkový úrad pre vozidlá preveruje automobily spoločnosti Daimler v súvislosti s obvineniami týkajúcimi sa emisií.
IGOR MELICHER: Emisná kauza Volkswagenu odhalila pridaný softvér, ktorý skresľoval ukazovatele vypustených emisií.
Počet obvinených z emisného škandálu nemeckej automobilky Volkswagen sa rozšíril z 21 na 37. Je medzi nimi aj bývalý generálny riaditeľ Martin Winterkorn.
Problémy s emisiami osobných áut neutíchajú. Najnovšie tieň podozrenia z nadmernej produkcie škodlivých plynov padá aj na automobilky Renault a Fiat.