Hovorí sa tomu reverzné inžinierstvo. Kedysi ho využívali najmä japonské, kórejské a čínske automobilky. Dnes sa o to pokúša aj Porsche.
Šéf koncernu Ford Jim Farley prekvapil vyhlásením, že už dva roky pracuje mimo štruktúr automobilky malý vývojový tím, ktorý hľadá recept na lacné elektromobily.
Sierru predstavil Ford v roku 1982. A bola to „bomba“. Zvlášť v socialistickom Československu, kde sa zatúlalo zopár kusov cez Tuzex.
Ak Ford svoje európske aktivity manažuje rovnako, ako fabriku v Sarlousis, tak sa ani nemožno diviť, že to s ním ide dolu vodou.
Tak ako v európskej ankete Car of the Year, môže aj v tej svetovej nakoniec zvíťaziť čínsky model. Stalo by sa tak prvýkrát v histórii.
Kombinácia drsného pikapu a výkonu zo sveta superšportov. To je vynovený Raptor R.
Americká terénna klasika sa opäť prebudila k životu. Trvalo jej to ale štvrťstoročie. Ako jazdí táto legenda s benzínovým motorom?
Ak by nešlo o tisíce pracovných miest, nazvali by sme predaj fabriky v Saarlouis fraškou na pokračovanie.
Ford tlačí na svojich predajcov, aby sa stali súčasťou programu, ktorý ich oprávňuje predávať elektromobily. Tí ale zjavne záujem nemajú.
Šéf Stellantisu Carlos Tavares vystupoval voči štrajkujúcim v USA a Kanade spočiatku arogantne, neskôr im však musel ustúpiť temer vo všetkom.
Štrajk už zastavil aj výrobu pickupov RAM, ktoré patria do prvej trojky amerických bestsellerov. Je to ťažká rana pre Stellantis, ktorý značku vlastní.
Chcete cestovať v čase? Tak potom sa pozrite s nami do priestorov dílerstva Fordu v Ingolstadte, ktoré je opustené už desaťročia.
Automobilka Ford je prvá, ktorá zaradila revolučné digitálne „ŠPZ“ na zoznam príplatkovej výbavy. Nejde len o efekt.
Focus končí bez náhrady a o odpredaji obrovskej fabriky v nemeckom Saarlouise sa Ford nedokázal dohodnúť so žiadnym zo záujemcov.
Ford elektrifikuje vo veľkom aj svoje pikapy. Najnovšie dostane batérie Ranger, najpredávanejší pikap v Európe.
Trojnápravové pikapy tu, pochopiteľne, sú, ale ide o exotické a pekelne drahé úpravy od špecializovaných firiem. Ford by to chcel zmeniť.
Ford odsunul predaj nového elektrického SUV Explorer na leto 2024. A „krotí“ aj ďalšie elektrické plány.
Nejde o nezávislý žart, pretože poznávacia značka prototypu jasne dokazuje, že za maskovaním Cybertrucku je priamo Tesla.
Ford ani netají, že výroba a predaj elektromobilov je preň nerentabilná. Tento rok má plánovaná strata na elektrických autách dosiahnuť 4,5 miliardy dolárov.
Ford sa zbavuje výroby bestsellerov Fiesta a Focus, aby dal priestor elektromobilom, na ktorých však tento rok prerobí tri miliardy.