Snaha šetriť náklady vytvára v automobilovom priemysle doteraz nevídané kooperácie.
Od roku 2024 by mala z čínskych montážnych liniek automobilky Geely schádzať nová generácia motorov Mercedes-Benz.
Globalizácia a unifikácia obracia tok technológií smerom, na ktorý sme neboli zvyknutí - z východu na západ.
Európsky automobilový priemysel čelí obrovskej kríze spôsobenej pandémiou koronavírusu. V Číne majú už najhoršie za sebou.
Február znamenal pre automobilový trh v Číne drastický pád. Ľudia sa boja vstúpiť do showroomov.
Zdá sa, že boj o Mercedes vyhrávajú čínski investori.
Predaje malých Smartov nenaplnili očakávania koncernu Daimler. Budúca generácia preto presedlá na čisto elektrický pohon v rámci joint-venture s čínskym gigantom Geely. Ten vlastní aj značku Volvo.
Nové kupé-SUV z Číny až príliš nápadne pripomína mníchovské BMW X4. Od spoločnosti Geely, ktorá vlastní aj automobilku Volvo, by sme takýto krok nečakali.
Či príde do Európy je zatiaľ neisté. Šance však má. Čínska automobilka Lynk & Co využívajúca techniku Volva plánuje totiž pre Európu dva modely vyrábané priamo v belgickom Gente.
Čína je najväčším automobilovým trhom na svete. Minulý rok sa na ňom predalo 24,74 milióna osobných vozidiel. Až takmer tretinu z nich vyrobili domáce automobilky, o ktorých je v Európe sotva počuť.
Výkonný riaditeľ švédskej automobilky Hakan Samuelsson potvrdil zámer ukončiť vývoj a následne aj výrobu vznetových motorov. Neskôr však svoje vyhlásenie odvolal a označil ho za nedorozumenie.
Čínska automobilka Geely má v pláne zdvojnásobiť ročný predaj áut na dva milióny kusov. Dostala by sa tým medzi desať najväčších výrobcov automobilov planéty.
Úplne nová značka je produktom švédskeho Volva a jeho čínskeho vlastníka – spoločnosti Geely. A chce byť globálnou. Na prienik využije severskú techniku a pridá úplne nové služby či stále pripojenie na internet.
Nový londýnsky starosta Sadiq Khan chce urýchliť proces ozdravenia ovzdušia v britskej metropole. Pomôcť majú aj nové plug-in hybridné taxíky.