Kým elektromobily pribúdajú na slovenských cestách slimačím tempom, počet hybridov prudko rastie. Aby ste však využili ich potenciál, chce to zmeniť jazdný štýl.
Autá s hybridným pohonom sú výborným kompromisom medzi spaľovacími a elektrickými autami. Dokážu totiž majiteľom prinášať výhody oboch technických riešení.
ZR-V využíva benzínový dvojliter hlavne ako generátor energie pre elektromotor, no dokáže aj poháňať auto. Preto je tichá a v meste mimoriadne úsporná.
Vyskúšali sme nové MG 3 s hybridným pohonom. Nabíjať ho nemusíte. Aj keď nás auto zaujalo, háčiky by sa našli.
Čínsky hybridný pohon nového hatchbacku, ktorý chce konkurovať aj Škode Fabia, má mnoho spoločného s elektromobilmi.
Čínske automobilky sa rozvíjajú vo všetkých segmentoch, a to z hľadiska dizajnu aj pohonných jednotiek. Elektrifikácii sa nevyhýbajú ani autá určené do terénu.
To čo predviedlo Porsche pri prvej hybridnej deväťstojedenástke, funguje ako KERS v monopostoch F1.
Po troch rokoch prichádza Toyota s modernizáciou svojho najmenšieho SUV. Má silnejší hybridný pohon a zlepšené bezpečnostné systémy.
Je preplňovaný, točí vyše 10 000 otáčok za minútu a spolupracuje s troma elektromotormi. Omráčiť má aj zvukom.
DS Automobiles rozširuje ponuku motorizácii kompaktných modelov DS 3 a DS4 o nové full-hybridy.
Tohtoročný autosalón v Ženeve ani zďaleka nepripomína niekdajšiu slávu hlavného európskeho automobilového veľtrhu. Čínska značka MG sa však chopila príležitosti.
Najmenšie SUV v ponuke japonskej značky dostalo nové meno a niekoľko vylepšení dizajnu aj techniky. Do pohonného ústrojenstva pribudla elektrická zložka.
Takéto hybridné SUV nemá žiadna iná automobilka. Kombinuje benzínový motorgenerátor s klasickým hardvérom pohonu oboch náprav. A funguje to perfektne.
Hoci SUV a crossovery vládnu predajom, klasika v podobe sedanu strednej triedy ešte ostáva v ponuke Toyoty. O model Camry je stále dostatočný záujem.
Francúzska spoločnosť Pi-Pop predstavila inovatívny mestský bicykel. Na rozdiel od elektrobajkov ide totiž o hybrid.
Honda Jazz nás nadchla už pri prvom teste v roku 2020. Teraz to nebolo inak. Akceptovať musíte len cenu.
Toyota nemieni poslať manuálne prevodovky do minulosti. Naopak, vyvíja novú generáciu manuálu kompatibilného s hybridným pohonom.
Rodinné SUV sú momentálne v kurze a japonská značka preto posiela do nabitého segmentu ďalší model. Ten má konkurenciu prevyšovať vnútorným priestorom a pohodlím.
Registrácie elektromobilov v Európe v uplynulom roku rástli aj napriek tomu, že trh s novými autami zaznamenal medziročný pokles.
Elektrifikácia a Dacia si príliš nerozumejú. Nie je to síce technologický problém, ale cenový určite áno.