Rodinné SUV sú momentálne v kurze a japonská značka preto posiela do nabitého segmentu ďalší model. Ten má konkurenciu prevyšovať vnútorným priestorom a pohodlím.
Registrácie elektromobilov v Európe v uplynulom roku rástli aj napriek tomu, že trh s novými autami zaznamenal medziročný pokles.
Elektrifikácia a Dacia si príliš nerozumejú. Nie je to síce technologický problém, ale cenový určite áno.
Napriek tomu, že hybridný pohon dnes nájdete v mnohých Toyotách aj Lexusoch, na prvý sériový hybrid planéty Toyota nezanevrela.
Ani Dacia sa nevyhýba elektrifikácii. Po čisto elektrickom mestskom crossoveri Spring bude nasledovať jej prvý hybrid.
Ministerstvo vnútra chce pre Policajný zbor kúpiť nových 705 najmä nízkoemisných plug-in hybridov typu SUV, ako aj čisto elektrických vozidiel. Financované budú z plánu obnovy.
Lexus 350h má tri motory, vrátane 2,5-litrového benzínového štvorvalca a aj napriek tomu sa môže pochváliť výbornou spotrebou.
Geely má motor, o ktorom tvrdí, že tepelnou účinnosťou prekonáva aj motory Mazdy či Toyoty.
Teórie o plnej elektrifikácii Bugatti sa nepotvrdili. Famózny 16-valcový motor však už na budúcnosť šancu nemá.
Japonská automobilka pokračuje v rozširovaní elektrifikovaného portfólia. Najnovším prírastkom je crossover ZR-V, ktorý využije známy pohon e:HEV.
Niekdajší hit triedy SUV prichádza v novej full-hybridnej verzii. Veľa paliva ale neušetrí. Aspoň podľa „papierov“.
Slovensku zatiaľ chýba jasná stratégia a konkrétny plán podpory elektromobility. Sme stále na chvoste.
Japonské Suzuki pokračuje v elektrifikácii. Po mild-hybridoch príde aj autorsky vyvinutý full-hybrid.
Dobíjateľný Eclipse Cross je silný najmä v meste, na diaľniciach dáva batérii zabrať.
Za technicky najpokročilejšie agregáty možno v dnes pokladať hybridné preplňované pohonné jednotky. Nie vždy však dokážu jazdiť za papierovú spotrebu paliva.
Nová generácia Hondy HR-V štartuje na cene, kde končí tá predchádzajúca. Niet sa čomu čudovať.
Daimler už nebude viac investovať do vývoja hybridov, absolútnu prednosť dostali batériové elektromobily.
Počuť dnes o vývoji nového motora spaľujúceho benzín je pomaly sviatkom. Renault sa však na to dal.
Naftové motory sú na ústupe. No zdá sa, že Toyota má recept na ich záchranu.
Prvý plug-in hybrid zvládne na elektrinu vyše 60 kilometrov a má aj pohon 4x4.