Osemstupňový automat ostrému hothatchu vyložene svedčí. Spotrebu síce asi budete mať dvojcifernú, ale ani v najmenšom to tomuto autu nebudete vyčítať.
Rodina ostrej divízie N sa tento rok síce nerozrastie o nový model, ale v ponuke pribudne zopár limitiek.
K športovému autu patrí poctivá manuálna prevodovka. Tá v ponuke ostrého Hyundaia ostáva, ale po novom si na svoje prídu aj záujemcovia o tú automatickú.
Limitovaná edícia ostrého Hyundaia i30 N zhodila pár kíl navyše a pritvrdila podvozok. Čo na tom, že výkon preplňovaného dvojlitra ostal nezmenený.
Ostrá divízia N kórejského Hyundaia nestíha vyrábať. Hothatch i30 N s preplňovaným dvojlitrom prekonal aj tie najoptimistickejšie očakávania. A tak dostane súrodenca v podobe i30 Fastback N.
Bol to risk, ale Hyundaiu nepochybne vyšiel. Jeho prvý skutočný hothatch i30 N prekonal v odbyte aj tie najoptimistickejšie očakávania. Dýcha na krk Golfu GTI.
Kórejská automobilka sa ponorila do vôd, ktoré doteraz nepoznala. Model i30 dostal športovú verziu, ktorá sa postaví proti VW Golf GTI, Renaultu Mégane RS alebo Fordu Focus ST.
Toto nie je obyčajný športový derivát nového Hyundaia i30. Ide o prvého predstaviteľa divízie N. Šéfuje jej bývalý technický riaditeľ divízie BMW M. Je sa na čo tešiť.
Nie je tajomstvom, že Hyundai pripravuje ostré modely divízie N. Už čoskoro sa dočkáme ostrého hothatchu. Pri ňom ale neostane.