Rodina ostrej divízie N sa tento rok síce nerozrastie o nový model, ale v ponuke pribudne zopár limitiek.
V testovanom aute nás po všetkých stránkach príjemne prekvapil najmä atmosférický motor bez turba. ten už len tak ľahko inde nenájdete.
Modernizovaný Hyundai i30 vyzerá dobre a prišiel so žatvou zaujímavej techniky.
K športovému autu patrí poctivá manuálna prevodovka. Tá v ponuke ostrého Hyundaia ostáva, ale po novom si na svoje prídu aj záujemcovia o tú automatickú.
Zákazníci Hyundaia budú mať na výber tri karosárske verzie, šesť úrovní výbav a päť motorov.
Po štyroch rokoch modernizuje Hyundai svoj kľúčový model i30. Výrazné omladenie dizajnu sprevádza línia N Line, dostupná pre všetky tri karosárske verzie.
Po štyroch rokoch absolvuje Hyundai i30 tretej generácie facelift. Už prvé snímky naznačujú, že zmeny nebudú len kozmetické.
Limitovaná edícia ostrého Hyundaia i30 N zhodila pár kíl navyše a pritvrdila podvozok. Čo na tom, že výkon preplňovaného dvojlitra ostal nezmenený.
Kórejská automobilka útočí na vedúcu pozíciu v kategórii hatchbackov.
Kórejská automobilka si od modelu i30 veľa sľubuje, a preto opäť rozširuje ponuku. Tentoraz ide o športovú výbavu N Line pre karosériu fastback, ktorá je inšpirovaná vydareným hot-hatchom i30 N.
Ostrá divízia N kórejského Hyundaia nestíha vyrábať. Hothatch i30 N s preplňovaným dvojlitrom prekonal aj tie najoptimistickejšie očakávania. A tak dostane súrodenca v podobe i30 Fastback N.
Hyundai si dal pred konkurenčnou Kiou v uvedení novej generácie kompaktu nižšej strednej triedy poriadny náskok.
Bol to risk, ale Hyundaiu nepochybne vyšiel. Jeho prvý skutočný hothatch i30 N prekonal v odbyte aj tie najoptimistickejšie očakávania. Dýcha na krk Golfu GTI.
Hyundai posilňuje svoj imidž. Aj pomocou novej divízie N. A tak neprekvapí, že výkonný hothatch z českých Nošovíc dostane druhého súrodenca.
V tradičnej britskej ankete o najlepšie auto na ťahanie prívesu má bohaté zastúpenie česká Škoda. Lenže tento rok je to trochu inak. Celkový víťaz pochádza z prémiového rybníka. To asi nik nečakal.
Hyundai predstavil tretiu karosársku verziu i30 s prívlastkom Fastback už vlani na jeseň vo Frankfurte. Až teraz však prezradila kórejská automobilka presné technické údaje. Navyše k nim pribalila novú sériu fotografií.
Toto nie je obyčajný športový derivát nového Hyundaia i30. Ide o prvého predstaviteľa divízie N. Šéfuje jej bývalý technický riaditeľ divízie BMW M. Je sa na čo tešiť.
Nový Hyundai i30 poznáme ako hatchback a kombi. Najväčšie prekvapenie si ale nechali Kórejčania na koniec. Vo Frankfurte predstavia tretí karosársky variant i30 Fastback. Teda čosi ako 5-dverové kupé.
Najnovšie kolo nárazových testov podstúpilo sedem áut. Päť z nich si odnáša plné skóre. Honda Civic ale prišla o jednu hviezdičku a Ford Mustang sa ani v reparáte nezmohol na viac ako na tri.
V minulosti mali najvýkonnejšie verzie hatchbackov motory s objemami aspoň dva litre. Dnes je všetko inak. Hyundai ponúka model i30 v najvýkonnejšej verzii s 1,4 litrovým motorom.