Hyundai predstavil tretiu karosársku verziu i30 s prívlastkom Fastback už vlani na jeseň vo Frankfurte. Až teraz však prezradila kórejská automobilka presné technické údaje. Navyše k nim pribalila novú sériu fotografií.
Toto nie je obyčajný športový derivát nového Hyundaia i30. Ide o prvého predstaviteľa divízie N. Šéfuje jej bývalý technický riaditeľ divízie BMW M. Je sa na čo tešiť.
Nový Hyundai i30 poznáme ako hatchback a kombi. Najväčšie prekvapenie si ale nechali Kórejčania na koniec. Vo Frankfurte predstavia tretí karosársky variant i30 Fastback. Teda čosi ako 5-dverové kupé.
Najnovšie kolo nárazových testov podstúpilo sedem áut. Päť z nich si odnáša plné skóre. Honda Civic ale prišla o jednu hviezdičku a Ford Mustang sa ani v reparáte nezmohol na viac ako na tri.
V minulosti mali najvýkonnejšie verzie hatchbackov motory s objemami aspoň dva litre. Dnes je všetko inak. Hyundai ponúka model i30 v najvýkonnejšej verzii s 1,4 litrovým motorom.
Nová kombi verzia Hyundaiu i30 sa napriek dynamickým líniám doťahuje veľkosťou kufra na najlepších v triede. Od Golfu či Octavie ju delí len pár zanedbateľných litrov. Pod zadným vekom ich má 602.
Hyundai zverejnil prvú snímku kombi verzie novej generácie i30. Vyzerá sľubne, až natoľko, že získate pocit, akoby inšpirácia pochádzala priamo zo Stuttgartu.
Tretej generácii „kórejského Golfu“ naozaj nič nechýba. Má všetko, čo potrebuje. Solídny dizajn, špičkovú konektivitu, asistenčné systémy, preplňované motory vrátane nového 1,4 T-GDI a v sérii nezávislé zavesenie kolies.
Už v septembri ukáže Hyundai novú generáciu svojho kompaktu i30. Teraz tu máme prvé oficiálne snímky. Aj keď zatiaľ len „utopené“ v tme.
Dvojica kórejských automobilov priniesla omladenú súrodeneckú dvojicu, ktorá chce znepríjemniť život zabehanej nemeckej konkurencii.
Hyundai síce v súčasnosti promuje najmä nový model i20, ale bokom neostala ani väčšia i-tridsiatka. V novom modelovom roku sa môže pochváliť nielen faceliftom, ale aj dvoma dôležitými technickými novinkami.