Inflácia na Slovensku sa v januári výrazne zrýchlila a dostala nad úroveň 4 %. Nad touto hodnotou by sa pritom mala pohybovať väčšinu roka.
IRIS KOPCSAYOVÁ: Ak sa vám zdá, že zarábate málo, máte to teraz „čierne na bielom“
IRIS KOPCSAYOVÁ: Na to, že od nového roka začínajú platiť opatrenia na konsolidáciu verejných financií a čaká nás drahota, sme si už zvykli. T
Bez pomoci s cenami energií by inflácia mohla dosiahnuť až 5 %.
Priemerná inflácia sa v tomto roku zrejme zaokrúhli na 2,8 %.
Posledné dobré správy pred zdražovaním. Od Nového roka rast platov udusí inflácia.
Reálne náklady na život pre dôchodcov sa zvyšujú rýchlejšie ako priemerná inflácia.
Leto tak len potvrdilo, že slovenskej ekonomike postupne dochádza dych, tvrdí analytik Ľubomír Koršňák.
Na Slovensku sú v porovnaní so susednými štátmi nižšie ceny mäsa, no vyššie ceny chleba, jabĺk a zemiakov.
Ministerstvo dlhodobo upozorňuje na to, že pre zlý stav verejných financií, ktoré sme zdedili po bývalých vládach, nebude možné udržať kompenzácie vysokých cien energií pre všetky domácnosti a časti domácnosti sa dotknú zvýšené ceny plynu a tepla.
Vzniknúť tak majú nástroje, ktoré budú umožňovať porovnávanie cien.
ĽUBOŠ PAVELKA: Mnohí investori peniaze posielajú do akciových fondov zaťažených vysokými poplatkami, ktoré si odkroja podstatnú časť výnosov zo zhodnocovaného kapitálu.
Celkovú medziročnú infláciu ovplyvnili vyššie ceny vo všetkých 12 odboroch v rozpätí od 0,4 % za bývanie a energie až po 10 % v odbore vzdelávanie. Potraviny a nealko nápoje boli medziročne drahšie o 1,5 %.
Medzi reťazcami je silná konkurencia, ktorá brzdí rast cien.
Pre veľa ľudí tento fakt môže znieť naozaj paradoxne.
IGOR DANIŠ: Po nervy trhajúcich časoch sústavného zdražovania inflácia klesla na dve percentá. Lenže dlho sa radovať nemusíme. V našej krajine tikajú viaceré nástražné bomby.
V porovnaní s májom tohto roka zostali spotrebiteľské ceny v júni v priemere nezmenené.
Konkrétne, medziročná miera inflácie v Rusku vzrástla v júni 2024 na 8,6 % z 8,3 % v predchádzajúcom mesiaci.
ĽUBOŠ PAVELKA: NBS slúži v tomto prípade ako marketingová reklama na presvedčenie investorov ochotných vložiť svoje peniaze do ničím nezabezpečeného firemného dlhu.
Medziročne vyššie ceny boli v desiatich z 12 odborov (výdavkových skupinách domácností).