Súťaž o najlepší motor roka International Engine of the Year akoby bola odtrhnutá od reality. V hlavných triedach zbierali medaily motory pre superšporty. Diesel tu už nenájdete.
Výsledky ankety Engine of the Year bežných motoristov nepotešia. Víťazmi v hlavných kategóriách sú supervýkonné agregáty od Ferrari, BMW či Porsche.
Výsledky 19. ročníka ankety Engine of The Year neprekvapia. V hlavnej kategórii máme totiž rovnakého víťaza ako vlani. Zlato si odnáša Ferrari za svoj preplňovaný 8-valec v 488 GTB. Karty miešajú aj drahé hybridy. Naopak, dieselové agregáty vo výsledkoch takmer nenájdete.
Až štyri z dvanástich hlavných kategórií odbornej ankety Engine of The Year získala automobilka z Maranella a jej dvakrát preplňovaný 8-valec z Ferrari 488 GTB. Teda motor, ktorý si môže dovoliť len pár vyvolených. Inak mu asistujú najmä 3-valce.
Anketa International Engine of the Year začína byť tak trochu „cez kopirák“. Už tretí rok po sebe zvíťazil 3-valec 1,0 EcoBoost od Fordu. A v prvej trojke nájdeme aj ďalšieho známeho - 4-valec 1,4 TSI Twincharger od Volkswagenu. Nováčikovia sa nechytajú.