JOZEF SEDLÁK: Naše deti a vnúčatá dnes vstupujú do škôl, aby sa naučili to, čo my už vieme, a túžime, aby boli ešte lepší v tom, čo robíme my. Mnohé z profesií sa dostali na perifériu záujmu.
Inžinieri vyvinuli robota, ktorý dokáže rozoznať, či ľudia majú na tvári rúško.
Zdá sa, že na Slovensku škandály neobchádzajú ani organizácie na nižšej úrovni a aj v nich to môže poriadne vrieť.
Oplatí sa viac študovať technické alebo humanitné smery? Ktorá škola zaručí výhodné miesto? O svojej práci hovorí kuchár, architekt, dátový analytik, učiteľ, softvérový inžinier či manžér...
Už ako tínedžeri sa borili s problémami, ktoré riešia inžinieri na celom svete. Štyri stredoškolské tímy navrhli ovládaný model terénneho auta.
K inžinierom som mal vždy ambivalentný vzťah. Na škole bývali zdrojom drobných doberaní: ako vidia veci zjednodušene, neuvedomujú si celkovú zložitosť problému či sa netrápia s dôkazmi tvrdení.