Na lacné sodíkové batérie čaká automobilový priemysel ako na spasenie. Mali by totiž znížiť cenu elektromobilov. Má to ale háčik. A poriadny.
Po útoku Ruska na Ukrajinu sa európske, japonské a kórejské automobilky stiahli z ruského trhu. Prestali tam autá predávať, dovážať aj vyrábať. Číňania nie.
Reinkarnácia značky Moskvič, s ktorou Rusom pomohli Číňania, je v prvom rade politickým a nie ekonomickým projektom. Ukázali to už prvé mesiace.
V bývalom moskovskom závode Renaultu začali Rusi montovať čínske SUV JAC JS4. Volá sa Moskvič 3.
„Znárodnená“ fabrika Renaultu v Moskve sa má v decembri opäť rozbehnúť.
V nových modeloch reinkarnovaného Moskviču, ktoré sa začnú vyrábať v „znárodnenej“ moskovskej továrni Renaultu, bude kolovať čínska krv.
Výrobcovia áut budú mať v Európe dosť problémov, aby získali zákazníkov na kúpu drahých elektromobilov. Situáciu môže navyše skomplikovať čínska konkurencia.
Elektrická ofenzíva koncernu Volkswagen počíta aj s Čínou. Práve tam bude vyrábať elektrické SUV s čínskou spoločnosťou JAC Motor. Do finále už nie je ďaleko, ako naznačujú prvé patentové snímky.