Druhá generácia Nira odhalila všetky tajomstvá. Hybridy budú cúvať len na elektrinu a elektrické e-Niro zvládne o 30 km viac.
Niektorým majiteľom elektromobilov chýba prejav spaľovacieho motora. Kórejský koncern Hyundai-Kia vie ako na to.
Anketa Svetové auto roka 2022 sa prehupla do ďalšej fázy. Víťaza síce ešte nepoznáme, ale isté je, že to bude elektrické SUV.
Jej výnimočnosť potvrdilo ocenenie Európske auto roka 2022. My sme si ju vyskúšali.
Elektrická vlajková loď Kie by mohla mať výkon 430 kW a dojazd 500 km.
Najnovšie vydanie zámorského rebríčka spoľahlivosti potvrdzuje trend vzostupu kvality ázijských modelov.
Vlani sa predalo ešte o 1,7 % menej áut ako v roku 2020. Darilo sa však Dacii, Kii, Hyundaiu či Toyote. Pozrite si rebríček modelov.
Plug-in hybrid a čisto elektrický derivát prídu neskôr.
Prieskum Consumer Reports prebiehal síce v USA, ale niektoré z modelov poznáme aj na starom kontinente.
Čierny scenár sa naplnil. Registrácie áut v Európe boli vlani ešte nižšie ako v kovidovom roku 2020. Darilo sa len ázijským značkám.
Kórejská automobilka vyvracia neoficiálne informácie o konci vývoja spaľovacích motorov.
Ázijské značky majú k elektrifikácii pragmatickejší prístup ako tie európske. Kia a Hyundai sa ale vraj rozhodli staviť všetko na jedinú kartu.
Nižšia stredná trieda je stále najpopulárnejším európskym segmentom. To sa za posledné dve dekády nezmenilo. Zato pozície značiek v Európe áno.
Je to šok. Podľa informácií Korea Times vrcholové vedenie koncernu zvažuje výmenu dvoch špičkových európskych manažérov.
Základná verzia so 4-valcom 1,6 T-GDi štartuje od 22 690 eur.
Kia predstavila druhú generáciu Nira na autosalóne v Soule. Dizajn nového crossoveru preberá prvky zo štúdie Habaniro.
Nové Niro má byť podstatne emotívnejším crossoverom. Za model mu totiž stál koncept Habaniro z roku 2019.
Revolučná Kia EV6 je len prvou lastovičkou masívnej kórejskej elektrifikácie. Tešiť sa môžeme na ďalšie elektromobily.
Modernizovaný Ceed má skvelý motor a verzia GT-Line aj futuristické zadné svetlá. No poteší aj konzervatívnu časť publika.
Od roku 2006 zišlo z montážnych liniek v Žiline už viac ako dva milióny kusov Kie Sportage. Piata generácia je však iná.