Švédska značka vyrába luxusné športové automobily už dve desaťročia. Zároveň sa jej zakladateľ dožíva životného jubilea a to je dôvod na oslavu.
Švédsky výrobca hyperšportov vidí príležitosť aj vo svete elektromobility. Robí na tom s rovnakou invenciou.
Švédska manufaktúra šokuje pravidelne. Teraz sa jej zakladateľ Christian von Koenigsegg pochválil brutálnym motorom.
Švédska manufaktúra vyrábajúca brutálne hyperšporty myslí na zelenšiu budúcnosť. No spaľovacích motorov sa vzdať nemieni.
Na jar šokoval švédsky Koenigsegg predstavením svojho historicky najvýkonnejšieho modelu. Teraz k Jesku pridáva verziu s menej ultimatívnym vzhľadom.
Kde sa dvaja bijú, tretí vyhráva. Nenápadný útok spoza Atlantiku tak obral o titul Bugatti aj Koenigsegg.
Švédska automobilová manufaktúra nestráca schopnosť šokovať. Nová Gemera je natoľko iná, že vytvára vlastnú triedu Mega-GT.
Bugatti je síce stále úradujúcim rekordérom v maximálnej rýchlosti, ale v disciplíne 0 – 400 – 0 km/h, mu švédsky Koenigsegg dal poriadnu príučku.
Švédsky Koenigsegg predviedol v Ženeve svoj najnovší výtvor. Kombinuje brutalitu Agery RS s komfortom, ktorý by ste od hyperšportu nečakali.
Zázračná prevodovka Light Speed Transmission (LST) radí "rýchlosťou svetla" a je až o 55 % ľahšia.
Švédsky výrobca hyperšportov končí s výrobou modelu Agera. Nahradí ho ešte extrémnejší stroj. Dá zabrať aj Bugatti.
Predpoklady sa naplnili. Koenigsegg Agera RS je najrýchlejším sériovo vyrábaným automobilom na svete. V krátkom období je to už druhý rekord, o ktorý Švédi pripravili značku Bugatti.
Švédsky výrobca superšportov predstavil nové riešenie úpravy výfukových plynov. Má priniesť vyšší výkon. A keďže hovoríme o Koenigseggu, asi neprekvapí, že uvádza rovno 300 koní navyše.
Švédsky výrobca hyperšportov hlási, že všetkých 80 kusov plánovanej série supervýkonného hybridného GT Regera má zákazníkov.
Z čínsko-švédskeho partnerstva vznikne koncepčný elektromobil s dojazdom 500 km. Na stovku zrýchli ako superšport.
Na autosalóne v Ženeve sa švédsky producent hyperšportov pochválil novým atmosférickým motorom. Vydržať má 200 rokov, tvrdí sám šéf firmy. Pracovať bude ale v službách Spykeru.
Švédsky Koenigsegg predstavil druhú generáciu dutých karbónových kolies Aircore. Viac ako parametrami šokujú cenou.
Ovládať každý ventil motora samostatne, regulovať jeho rýchlosť zdvihu a čas, je snom každého motorára. A dnes to nie je nemožné. Ukázal to nielen Fiat s agregátmi MultiAir, ale najnovšie aj Koenigsegg s jeho 4-valcom FreeValve.
Švédska automobilka Koenigsegg pracuje na vývoji motora s objemom 1,6 litra a výkonom 400 konských síl. Podľa jej šéfa sa veľkí výrobcovia do podobného vývoja nehrnú, lebo ich do toho netlačí konkurencia.
Čínska automobilka Qoros ukázala v Pekingu preplňovaný 4-valec bez vačkových hriadeľov. Za touto technológiou však stojí v skutočnosti švédsky Koenigsegg. Parametre sú očarujúce.