Most nad diaľnicou je už minulosťou, vybudované sú násypy a na mostoch je ukončené zakladanie. Pracuje sa aj na častiach spodnej stavby a na nosných konštrukciách.
Prvou významnou realizačnou časťou projektu bude vybudovanie obchádzkových trás, ktoré odklonia dopravu z diaľnice D1.
Z dôvodu stavebných prác na rozširovaní diaľnice D1 sú v m ieste prebiehajúcich prác zúžené jazdné pruhy a znížená maximálna povolená rýchlosť na 80 km/hod.
Už 16. marca večer začne demolácia uzatvoreného mosta na Triblavinskej ceste nad D1.
O pár dní sa počet jazdných pruhov v danom úseku D1 zostane zachovaný, no dôjde k ich zúženiu a zároveň sa zníži povolená rýchlosť.
Most nad D1, ktorý spája cestu I/61 s Čiernou Vodou bude od 12. marca uzavretý, pár dní potom začne jeho demolácia. Na D1 sa zúžia jazdné pruhy.
Archeologické práce končia, aktuálne sa realizujú násypy na vetvách križovatky diaľnic D1 a D4 a preložky inžinierskych sietí.
Uzavretá bude vetva diaľnice D1 vrátane pripájacieho pruhu v smere z Bratislavy až po Zlaté Piesky v úseku medi km 14,400 až 13,75.
Kým sa doprava na diaľnici D1 obmedzí, treba najprv vybudovať náhradne komunikácie.
Aktuálne prebieha archeologický prieskum, prekládky sietí, projektovanie a niektoré demolačné práce.
Úsek s dĺžku 3,6 kilometra sa bude stavať 1 100 dní. Zatiaľ prebiehajú len prípravné a projektové práce.
V súčasnosti je v prevádzke juhovýchodná časť D4 od slovensko-rakúskej hranice pri Jarovciach do Rače.
Národná diaľničná spoločnosť podpísala zmluvu s víťazom tendra na výstavbu rozšírenia D1 Bratislava – Triblavina vrátane križovatky D1D4.
Výstavba strategickej križovatky bude stáť vyše 110 miliónov eur a trvať bude 1 100 dní.
Ponuky na výstavbu diaľničnej križovatky by mali diaľničiari vyhodnotiť už tento mesiac.
Novela zákona o mimoriadnych opatreniach pri výstavbe diaľnic napríklad ruší v presne špecifikovaných prípadoch odkladný účinok odvolania proti stavebnému povoleniu.
Výstavba j križovatky diaľnic D1 a D4 by sa mohla predĺžiť aj na viac bnež 5 rokov kvôli byrokracii pri schvaľovacích procesoch a možným obštrukciám. Nový zákon to má zmeniť.
Križovatka Triblavina výrazne uľahčí život obyvateľom Bernolákova a okolitých obcí.
Prepojovací uzol diaľnice pri Bratislave má urýchliť „lex D1/D4“.
IGOR DANIŠ: Páni z vlády i opozície, ste v tom namočení spoločne až po uši. Taký diletantizmus nemá miesto ani v rozvojových krajinách.