Uzavretá bude vetva diaľnice D1 vrátane pripájacieho pruhu v smere z Bratislavy až po Zlaté Piesky v úseku medi km 14,400 až 13,75.
Kým sa doprava na diaľnici D1 obmedzí, treba najprv vybudovať náhradne komunikácie.
Aktuálne prebieha archeologický prieskum, prekládky sietí, projektovanie a niektoré demolačné práce.
Úsek s dĺžku 3,6 kilometra sa bude stavať 1 100 dní. Zatiaľ prebiehajú len prípravné a projektové práce.
V súčasnosti je v prevádzke juhovýchodná časť D4 od slovensko-rakúskej hranice pri Jarovciach do Rače.
Národná diaľničná spoločnosť podpísala zmluvu s víťazom tendra na výstavbu rozšírenia D1 Bratislava – Triblavina vrátane križovatky D1D4.
Výstavba strategickej križovatky bude stáť vyše 110 miliónov eur a trvať bude 1 100 dní.
Ponuky na výstavbu diaľničnej križovatky by mali diaľničiari vyhodnotiť už tento mesiac.
Novela zákona o mimoriadnych opatreniach pri výstavbe diaľnic napríklad ruší v presne špecifikovaných prípadoch odkladný účinok odvolania proti stavebnému povoleniu.
Výstavba j križovatky diaľnic D1 a D4 by sa mohla predĺžiť aj na viac bnež 5 rokov kvôli byrokracii pri schvaľovacích procesoch a možným obštrukciám. Nový zákon to má zmeniť.
Križovatka Triblavina výrazne uľahčí život obyvateľom Bernolákova a okolitých obcí.
Prepojovací uzol diaľnice pri Bratislave má urýchliť „lex D1/D4“.
IGOR DANIŠ: Páni z vlády i opozície, ste v tom namočení spoločne až po uši. Taký diletantizmus nemá miesto ani v rozvojových krajinách.
Je podľa neho nepochopiteľné, že realizácia tohto prepojenia sa začala obstarávať až na konci tohtoročného leta.
Minister dopravy Andrej Doležal ešte vidí možnosti na zrýchlenie obstarávania aj výstavby.
Odkloniť prevažne tranzitnú dopravu mimo mesta má spomínaný obchvat Bratislavy (D4).
Otvorenie je naplánované na koniec septembra a nebude sa týkať len dvoch úsekov D4 medzi Ivankou pri Dunaji a Vajnormi, ktoré prídu na rad počas októbra.
Zhotoviteľ bratislavského obchvatu už v roku 2020 navrhoval, že postaví problematickú diaľničnú križovatku D4 a D1.
Ministerstvo dopravy podľa rezortu financií evidentne podcenilo formálnu a odbornú prípravu, ktorú si vyžaduje takýto projekt.
Namiesto trochu trápneho vzájomného ukazovania prstom na toho, kto za vzniknutú situáciu môže, treba strategickú križovatku urýchlene dokončiť.