Je podľa neho nepochopiteľné, že realizácia tohto prepojenia sa začala obstarávať až na konci tohtoročného leta.
Minister dopravy Andrej Doležal ešte vidí možnosti na zrýchlenie obstarávania aj výstavby.
Odkloniť prevažne tranzitnú dopravu mimo mesta má spomínaný obchvat Bratislavy (D4).
Otvorenie je naplánované na koniec septembra a nebude sa týkať len dvoch úsekov D4 medzi Ivankou pri Dunaji a Vajnormi, ktoré prídu na rad počas októbra.
Zhotoviteľ bratislavského obchvatu už v roku 2020 navrhoval, že postaví problematickú diaľničnú križovatku D4 a D1.
Ministerstvo dopravy podľa rezortu financií evidentne podcenilo formálnu a odbornú prípravu, ktorú si vyžaduje takýto projekt.
Namiesto trochu trápneho vzájomného ukazovania prstom na toho, kto za vzniknutú situáciu môže, treba strategickú križovatku urýchlene dokončiť.
NDS je pripravená vyhlásiť tender na križovatku D1D4, podľa ministra dopravy Andreja Doležala je potrebný explicitný súhlas rezortu financií.
Dobudovanie križovatky D1 a D4 si podľa odhadov vyžiada investíciu 132,6 milióna eur. Náklady je však možné podľa ÚHP znížiť o 6,3 milióna eur.
Dôvodom obmedzení sú stavebné práce na križovatke D1/D4 pri Triblavine , pri ktorých sa využije moderná technológia
Diaľnicu D1 v tesnej blízkosti stále čaká veľká rekonštrukcia.