Národná diaľničná spoločnosť predstavila záverečnú správu EIA k pripravovanému úseku D3 Žilina (Brodno) – Kysucké Nové Mesto.
Ak sa obchvat Čadce po rozšírení spoplatní, tak doprava v centre mesta bude podľa ÚHP kolabovať.
O kysuckej diaľnici D3 sa hovorí už 23 rokov. Prvé reálne kroky pre jej dobudovanie však prichádzajú až teraz.
Kysucký diaľničný privádzač by mohol byť predbežne sprejazdnený koncom budúceho roku.
Len päť kilometrov od slovenských hraníc sa osobné auto otáčalo pred tunelom. Bola z toho takmer fatálna havária.
Dokončenie diaľnice je podľa analytikov ÚHP prioritou z 2 dôvodov: súčasná cesta kapacitne vôbec nestačí a do roku 2030 musíme dobudovať transeurópsku dopravnú sieť (TEN-T).
Kysucký úsek D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec je dnes v prevádzke presne jeden rok. Denne po ňom prejde vyše 7 000 vozidiel.
Prioritou vo výstavbe ciest sú kľúčové projekty ako D1 Turany – Hubová, projekt D3 v regióne Kysúc, ale i pokračovanie investícií do rekonštrukcie ciest I. triedy a mostov.
Zmluva na výstavbu rýchlostnej cesty R3 Tvrdošín - Nižná je podpísaná.
Po štyroch rokoch výstavby dnes odovzdajú do užívania motoristom bezmála šesťkilometrový úsek kysuckej diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Na diaľnici sa montujú posledné metre protihlukových stien.
Úsek D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec bude napojený na existujúcu cestnú sieť a motoristi budú môcť využívať prepojenie troch štátov – Slovenskej republiky, Česka a Poľska.
Kysucká diaľnica má byť hotová v decembri budúceho roka.
Obchvat Čadce má byť hotový v decembri 2020. Aj keď časť ciest sa už asfaltuje, mostné objekty sú stále v štádiu hrubej stavby.