Taliani chcú na svojom území popri Fiat ďalšieho veľkého výrobcu áut. So Stellantisom sa na jeho príchode nevedia dohodnúť.
Američania sa boja dovozu čínskych áut a náhradných dielov, vyrábaných pobočkami čínskych fabrík v Mexiku.
Do Nemecka práve dorazilo tritisíc áut čínskej značky BYD. Budú sa na nich voziť aj účastníci majstrovstiev Európy vo futbale.
Ani najsilnejšia automobilka na svete sa v konkurencii lacných domácich čínskych značiek nevie presadiť tak, ako plánovala.
Stellantis získal 21-percentný podiel v čínskej hi-tech elektromobilke Leapmotor a založí s ňou aj nový spoločný podnik. Ten bude pre Európu vyrábať cenovo dostupné elektroautá.
Nio patrí k čínskym automobilkám, ktoré majú veľký záujem presadiť sa na európskom trhu.
V reakcii na snahu obmedziť dovoz čínskych elektromobilov Čína len pripomenula Únii, aby myslela aj ma stabilitu globálneho dodávateľského reťazca.
Európska únia sa už začína báť lacných čínskych elektromobilov. Chce preto hľadať cesty, ako ich dovoz obmedziť alebo zdaniť.