Predstavitelia spoločnosti BYD vyhlásili, že model Seagull bude aj pri nízkej cene plne vyhovovať všetkým európskym požiadavkám na aktívnu a pasívnu bezpečnosť.
Starší Američania čínske autá odmietajú aj kvôli politike, mladší s nimi problém nemajú.
V januári šéf Tesly tvrdil, že bez zavedenia obchodných bariér čínske automobilky zničia všetky ostatné. V máji si však myslí, že žiadne dovozné clá netreba.
Na elektromobily budú zavedené 100-percentné clá, na solárne články 50-percentné a zvýšia sa aj na oceľ a hliník.
Taliani chcú na svojom území popri Fiat ďalšieho veľkého výrobcu áut. So Stellantisom sa na jeho príchode nevedia dohodnúť.
Američania sa boja dovozu čínskych áut a náhradných dielov, vyrábaných pobočkami čínskych fabrík v Mexiku.
Do Nemecka práve dorazilo tritisíc áut čínskej značky BYD. Budú sa na nich voziť aj účastníci majstrovstiev Európy vo futbale.
Ani najsilnejšia automobilka na svete sa v konkurencii lacných domácich čínskych značiek nevie presadiť tak, ako plánovala.
Stellantis získal 21-percentný podiel v čínskej hi-tech elektromobilke Leapmotor a založí s ňou aj nový spoločný podnik. Ten bude pre Európu vyrábať cenovo dostupné elektroautá.
Nio patrí k čínskym automobilkám, ktoré majú veľký záujem presadiť sa na európskom trhu.
V reakcii na snahu obmedziť dovoz čínskych elektromobilov Čína len pripomenula Únii, aby myslela aj ma stabilitu globálneho dodávateľského reťazca.
Európska únia sa už začína báť lacných čínskych elektromobilov. Chce preto hľadať cesty, ako ich dovoz obmedziť alebo zdaniť.