AvtoVaz rozširuje ponuku novej Vesty o verziu Exclusive. Dostane automatickú prevodovku, kožené čalúnenie, efektné prvky exteriéru a výkonnejší z dvoch motorov.
Po rokoch strádania sa v Rusku opäť zvyšujú predaje osobných áut. Jednotkou je AvtoVAZ. Napriek tomu čakajú Ladu škrty. Bude sa prepúšťať. A to vo veľkom.
Ruská značka Lada sa netají ambíciami presadiť sa na západných trhoch. Modelovú ofenzívu s týmto cieľom odštartoval sedan Vesta a do konca roka sa k nemu pridajú aj kombi SW a terénne ladené kombi SW Cross.
Ruský crossover z Togliatti dostal novú verziu Exclusive. Na tamojšie pomery predvádza nezvyklý luxus. Napríklad čalúnenie z Alcantary.
V Togliatti spustili výrobu Vesty s alternatívnym pohonom. Zamieriť má najmä k firemnej klientele. Aj preto sa Lada neobťažovala s príliš sofistikovaným technickým riešením.
Nie, toto nie je vzácne auto. Ale kuriózne určite áno. Za 40 rokov prešla táto Lada 1200 Combi len 33 kilometrov. Ešte kurióznejšie je, že sa tak stalo v Nemecku. A v západnom.
Rusi to s kombi verziou novej Vesty myslia vážne. Napokon, jej prototyp, navyše v podobe outdoorovej verzie Cross, predstavili v Moskve už pred viac ako dvoma rokmi. Teraz ide do tuhého.
Lada Niva, alebo ak chcete VAZ 2121, je skutočnou legendou. Kombináciou komfortu osobného auta a terénnych vlastností off-roadu sa Rusom podarilo založiť tak trochu nenápadne segment SUV. O tejto skratke však v roku 1977 nik ani len netušil.
Vyzerá to tu, akoby sa zastavil čas. Dvadsaťpäť rokov staré autá stoja v showroome Lady nedotknuté a pripravené na predaj. Chýbajú len zákazníci. Lenže nehovoríme o Černobyle, ale o francúzskom meste Mâcon.
Je to paradox. V Rusku nie je stabilizačný systém ESP povinný, no i tak ho nový crossover Lada X-Ray má. A to bez možnosti deaktivácie. Zákazníci sa sťažujú. Preto prichádza ruský výrobca s riešením.
Nová generácia Lady "Niva", presnejšie Lady 4x4, príde na trh už na budúci rok. Jej dizajn je zatiaľ tajomstvom. Ruské médiá však tvrdia, že majú ilustráciu, ktorá pochádza priamo z AvtoVazu a že ukazuje podobu dlho očakávanej novinky.
AvtoVaz plánuje nahradiť ruskú terénnu ikonu novou generáciou. Tentoraz už vážne. Niva, teda vlastne Lada 4x4, príde začiatkom roka 2018. Má zdieľať komponenty z Vesty a X-Ray.
Značka Lada stihla odštartovať predaj modelu Vesta v Európe ešte v tomto roku. Sedan dorazil aj na slovenský trh a jeho ceny začínajú na 9 990 eurách. Na výber budú dve výbavy a dve prevodovky.
Ruský AvtoVaz chrlí nový sedan Vesta na plné obrátky. A môže byť rád, pretože tamojší automobilový trh je na historických minimách. V Togliatti práve zišiel z liniek kus s poradovým číslom 50 000.
Koncept Lada Xcode nielen že dobre vyzerá, ale je vybavený prvkami, ktoré sme v ruskej automobilovej produkcii ešte nevideli. Napríklad autonómnymi brzdami, adaptívnym tempomatom či turbomotorom.
Z ruského AvtoVaz-u vanie čerstvý vietor. To napriek obrovskému prepadu domáceho trhu. Na autosalóne v Moskve sa pochváli štúdiou nového crossoveru, ktorý by mal byť väčší ako Lada Xray.
V šesťdesiatych rokoch Fiat kraľoval Európe a na trh „hádzal“ jeden bestseller za druhým. Sedan strednej triedy označený prvýkrát trojciferným číslom nebol výnimkou. Známu „stodvadsaťštvorku“ sme dobre poznali aj z našich ciest, lenže s logom Žiguli.
Ruský AvtoVaz hľadá možnosti, ako zvýšiť chabé predaje. Jednou z ciest je export na Západ. Kým však novej Veste a crossoveru Xray chýbajú k expanzii na vyspelé trhy motory Euro 6, s elektromobilom by to možno išlo.
To čo naznačil AvtoVaz vlani konceptom Vesta Cross sa stane realitou. Oplastovaná verzia so zvýšeným podvozkom dorazí spolu s novým kombíkom. Ale bez štvorkolky.
Lada Kalina Cross má v Rusku úspech. Aj keď spočiatku to tak nevyzeralo, dnes je doslova bestsellerom. Podporiť jej predaje má aj nová edícia Black Line vyšperkovaná čiernymi doplnkami.