Dokážu svietiť do vzdialenosti až 650 metrov, no napriek tomu od nich dávajú automobilky ruky preč.
O tom, že moderné LED či dokonca laserové svetlá robia z noci deň, nik nepochybuje. Napriek tomu majú jeden prozaický problém.
Laserové svetlá sú zatiaľ len výsadou malej skupiny luxusných áut. V budúcnosti by sa to však malo zmeniť.
Osvetľovanie pilotov lietadiel laserom či iným jasným svetlom je problémom na letiskách už roky, posledný prípad sa stal len pred niekoľkými týždňami.
Audi chce spojiť laserové diódy s adaptívnymi funkciami matricových LED svetiel. Na nových superreflektoroch budúcnosti spolupracuje so spoločnosťami Bosch a Osram.
Laserové svetlá v BMW i8 sú len začiatkom svetelnej revolúcie. Na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES 2015 v Las Vegas ukazuje mníchovská automobilka ich ďalší potenciál. Nosičom je výkonné BMW M4.
BMW splnilo svoj sľub. Je prvým výrobcom na svete, ktorý dodal zákazníkovi sériový automobil vybavený laserovými svetlami. Ešte pred pár týždňami to však vyzeralo, že mu prvenstvo spred nosa vyfúkne Audi.
Premiéra novej generácie Audi R8 je už za rohom. Prísť by mala na budúci rok. No ešte predtým ponúkne Ingolstadt limitovanú edíciu R8 LMX. Tá má nielen 570 koní, ale aj laserové svetlá. V Mníchove musia zúriť...
BMW plní svoj sľub. Nové plug-in hybridné kupé i8 dostane ako prvé na svete laserové svetlá. Dosvietia dvakrát ďalej ako najmodernejšie diódové reflektory.
Na výstave spotrebnej elektroniky Consumer Electronics Show v Las Vegas predstaví Audi evolúciu svojho frankfurtského konceptu Sport quattro. Oblieklo ho do červeného laku a vyzbrojilo laserovými svetlami.
O laserových svetlách z dielne BMW sme počuli už približne pred dvoma rokmi. Teraz prichádza ich čas v službách BMW i8. Budú svietiť až 1000-krát jasnejšie, ale spotrebujú len dve tretiny energie .