Vedci vynašli jednoduchú metódu, ktorá výrazne zlepšuje výkon lítium-iónových batérií. Kľúčové je ich úplne prvé "kalibračné" nabíjanie.
Naťahovacie batérie sú vyvinuté na báze hydrogélu a vďaka absencii kovov by mohli byť použité pri mozgových implantátoch.
Batéria na báze zlúčeniny kremíka a uhlíka má vlastný čip, zlepšenú správu nabíjania a vysokú odolnosť aj pri nízkych teplotách do -20 stupňov Celzia.
Elektromobily nepotrebujú nič viac ako lacné batérie. Tie súčasné im totiž cenou bránia konkurovať autám s klasickým pohonom. Hideaki Horie však vraj má riešenie.
Môže to byť začiatok novej éry. Ak Huawei vo svojej vlajkovej lodi použije nový typ batérie, bude prvým výrobcom, ktorý tak urobí.
Kde vidí budúcnosť batérií japonský vynálezca, ktorý stál pri zrode moderných lítiovo-iónových batérií? Majú už svojho nástupcu?
Ceny lítium-iónových batérií do spotrebnej elektroniky môžu tento rok vzrásť, rovnako ako ich dodacie lehoty. Je ich nedostatok.
Lítium-iontové batérie v úlohe štartovacieho akumulátora už síce v niektorých autách nájdeme, no Mazda si myslí, že v budúcnosti by mohli získať totálnu prevahu. Potrebný je však ešte ďalší vývoj.
Technológiu pre rýchle nabíjanie batérií bude na budúci rok používať hneď niekoľko výrobcov, tvrdí izraelský startup StoreDot.
Správ o prelome v technológii akumulátorov, ktoré by boli schopné riešiť úskalia elektromobilov, sú pomerne bežné, ale bez reálnych výsledkov. Táto však pochádza od Johna Goodenougha, človeka, ktorý vynašiel li-ion batériu.
Vylepšené batérie už nezačnú sami horieť. Majú väčšiu kapacitu, viac nabíjacích cyklov a nabiť ich bude možné za niekoľko minút.
Vedci zo Stanfordovej Univerzity upravili Li-Ion batérie tak, aby pri zvýšenej teplote či deštrukcii kovového obalu nevybuchovali a nezačínali horieť.
Rýchle nabíjanie príde vhod najmä v čase núdze. Už aj 5 minútové nabitie mobilu postačí na päť hodinových telefonátov.
Nabíjať mobily budeme už o rok zrejme menej často. Americkí vedci plánujú spustiť výrobu nových batérií s dvojnásobnou energetickou hustotou.
Americké úrady sa zaoberajú možným zákazom prepravy Li-Ion batérií v nákladných lietadlách. Predstavujú vraj príliš veľké riziko.
Obmedzená výdrž na batériu stále robí výrobcom elektroniky starosti. Na vývoji nového typu batérií s väčšou výdržou údajne pracuje aj Google.