Prvý elektrický Abarth sme po premiére označili ako paródiu na seba samého. Ale ako sa zdá, za jeho volantom to predsa len môže byť zábava.
Luxusný a hriešne drahý roadster SL 63 od AMG síce nesklamal, ale vzhľadom na cenu a pôvod ani nenadchol.
Niežeby európske elektromobily excelovali pri prudkom vyhýbacom manévri, ale čínsky sedan BYD Han predviedol naozaj biednu jazdu.
Elektrickým autám sa pri prudkých vyhýbacích manévroch príliš nedarí. Porsche Taycan je však výnimkou.
Experti na vyhýbací manéver si vzali na mušku modernizované rumunské SUV. Z jeho správania však neboli veru nadšení.
Je to auto navrhnuté pre radosť z jazdy a so spaľovacím motorom. Dalo sa čakať, že bude dobré. No bolo ešte lepšie.
Ďalší elektromobil ukázal svoje slabiny pri prudkom vyhýbacom manévri. Nedokázal ho „skrotiť“ ani vychýrený Brabus.
Špecialisti na losie testy z kanálu km77 v posledných rokoch autá príliš nechvália. Teraz ale urobili výnimku.
Stáva sa to pomaly pravidlom. Nové autá majú pri prudkom vyhýbacom manévri väčšie problémy ako ich predchodcovia.
Ani nová Škoda Fabia nepatrí k modelom, ktoré by zlepšili trend slabých výsledkov moderných áut pri prudkom vyhýbacom manévri.
Novým autám sa v tradičnej disciplíne darí horšie ako tým starým. Ani Peugeot 308 nie je výnimkou.
Do zoznamu áut s podpriemernými výsledkami pri prudkom vyhýbacom manévri sa zaradila aj elektrická vlajková loď zo Stuttgartu.
Švédsku disciplínu zvládla elektrická nádej Fordu biednou rýchlosťou 68 km/h. Zahanbila ho Tesla Y aj Hyundai Ioniq 5.
Možno si ešte spomeniete na škandál prvej generácie Mercedesu-Benz triedy A, ktorý sa prevrátil v losom teste.
Nie je tajomstvom, že moderné autá majú stále väčší problém zvládať prudký vyhýbací manéver, takzvaný „losí test“.
Budúcnosť má byť elektrická. Preto by bolo logické, aby mali elektromobily rovnakú bezpečnosť ako autá so spaľovacími motormi.
Nová generácia rumunského hatchbacku si po fiasku v crashtestoch čiastočne napravila renomé. Vyhýbací manéver zvládla vo vyššej rýchlosti ako Tucson či Octavia.
Nový Tucson nepochybne zaujal neviditeľnými svetlami, no v disciplíne prudkého vyhýbacieho manévru je horší ako jeho predchodca.
Po sérii nevydarených losích testov Toyoty Supra a BMW M235i Gran Coupé tu máme ďalšie nemilé prekvapenie.
Skúška stability pri vyhýbacom manévri oddeľuje zrno od pliev. Ide o test bezpečnosti a zároveň jazdných vlastností.