Všetky skvelé autá majú minimálne jednu slabinu a výrobcovia chcú tieto nedostatky odstrániť. Ak sa im to podarí, ostávajú skvelé autá už bez slabých stránok?
Mazda konečne prezradila princíp činnosti svojho revolučného motora s homogénnym spaľovaním. Teda motora, ktorý dokáže spojiť výhody vznetového aj benzínového agregátu – vysoký výkon s nízkou spotrebou. Riešenie je naozaj rafinované.
Mazda je považovaná za najväčšieho odporcu preplňovania. Napriek tomu vyvíja motor, ktorý bude používať hneď tri kompresory. Z toho jeden elektrický.
Mazda potvrdzuje svoj zámer, prísť ako prvá na svete s revolučným motorom využívajúcim princíp homogénneho spaľovania. Dostať ho má nová Mazda 3 v roku 2019. Parametre budú zázračné.
Japonská Mazda je známa svojou tvrdohlavosťou aj húževnatosťou. Nielen vďaka Wankelovmu motoru, ktorého vývoj nevzdala, ale aj z dôvodu odporu k downsizingu, turbám a hybridom. Teraz končí dokonca aj so systémom rekuperácie brzdnej energie.
Japonské automobilky Toyota Motor a Mazda Motor postavia v Spojených štátoch spoločne továreň za 1,6 miliardy dolárov.
Mazda je automobilkou, ktorá ide vždy tak trochu proti prúdu. Nedala sa zlákať na maloobjemové preplňované motory a svoj odpor netají ani voči dotykovým displejom.
Mazda rozširuje portfólio populárnych crossoverov. Medzi modely CX-5 a CX-9 postaví 7-miestnu novinku CX-8. Premiéru má naplánovanú na tokijský autosalón.
Na autosalóne v Tokiu v roku 1967 predstavila Mazda svoj prvý model poháňaný Wankelovým motorom. Tú česť dostalo prekrásne kupé 110S Cosmo Sport. Stalo sa tak po šiestich rokoch náročného vývoja. Výsledok však stál za to.
Po minuloročnej premiére v Los Angeles sa novej Mazdy CX-5 dočkali aj Európania. Druhá generácia japonského SUV bude na starom kontinente v ponuke s dvomi benzínovými a jedným naftovým motorom.
Osud novej generácie Wankelu je stále nejasný, no Mazda oznámila, že už na budúci rok chce prísť ako prvá na svete s revolučným motorom s homogénnym spaľovaním. Ak to dokáže, pôjde o skutočný zlom.
Automobilový trh ponúka mnoho naftových hatchbackov. Nie však každý prináša celkové potešenie. Mazde 3 však nechýba ani dobrý dizajn, ani jazdné a úžitkové vlastnosti.
Od konceptu RX-Vision si mnohí fanúšikovia japonskej automobilky veľa sľubovali. Lenže výkonný riaditeľ Mazdy Masamiči Kogai príchod akéhokoľvek športového modelu odmietol.
Po piatich rokoch prichádza Mazda s novou generáciou SUV CX-5. Ostáva verná technológiám Skyactiv, vrátane atmosférických benzínových motorov. Zmeny sú skôr evolučné.
Pre najväčšiu tuningovú šou planéty SEMA v Las Vegas si Mazda aj tento rok pripravila dva koncepty. V porovnaní s tými vlaňajšími dokázala i tak extrémne ľahkej Mazde MX-5 odobrať ďalšie kilogramy.
Nové SUV Mazdy má naplánovanú premiéru na autosalóne v Los Angeles. Nehovoríme pritom o žiadnom facelifte, hoci CX-5 súčasnej generácie je na trhu len štvrtý rok.
Je to len rok, čo prišla Mazda s prvým faceliftom šestky. Týkal sa však najmä dizajnu. Modelový rok 2017 kladie dôraz na techniku. Zmien nie je naozaj málo.
Nie každé auto má na to, aby sa stalo legendou. Mazda MX-5 však legendou už je.
Štvrtá generácia roadsteru Mazda MX-5 očarila kompaktnými rozmermi a nízkou hmotnosťou. Tá budúca má byť však ešte ľahšia ako originál z roku 1989. Pomôže karbón.
Mazda po troch rokoch prichádza s faceliftom modelového radu 3. Najviac zmien má technický charakter. Diesle sú tichšie a v zákrutách pomáha systém G-Vectoring.