Systém GVC má prispieť nielen k vyššej stabilite pri prejazde zákrut, ale zároveň stabilizovať vodiča v sedadle. Tak aby naň zbytočne nepôsobili odstredivé sily. Ide o súčasť stratégie Inba Ittai, čo znamená kôň a jazdec v jednom tele.
Do hatchbacku a sedanu Mazda 3 prichádza konečne úsporný diesel 1,5 SkyActiv-D. Má 77 kW a na 100 kilometrov si vypýta len 3,8 litra nafty.
Mazda rozširuje ponuku SUV o nový crossover so siluetou kupé. Napriek názvu CX-4 stojí imidžovo nad CX-5 a bude tiež drahší. Pekinská premiéra však bohužiaľ deklaruje, že Mazda so svojou pôsobivou novinkou v Európe neráta.
Mazda zverejnila ďalšie snímky nového športového crossoveru CX-4. Zatiaľ síce len čiastkové, no jedna fotografia predsa len unika. V plnej paráde uvidíme novinku za pár dní v Pekingu. Bohužiaľ, ostane len v Číne.
Japonská Mazda pokročila vo vývoji novej generácie rotačného motora. Nasvedčujú tomu patenty, ktoré si dala registrovať v USA. Motor dostane po rokoch opäť turbo a bude otočený naopak. Výkon by mohol narásť až na 400 koní.
Roadster Mazda MX-5 je v automobilových kruhoch mimoriadne populárny. Na autosalón v New Yorku si japonská automobilka pripravila predstavenie verzie s pevnou sklápacou strechou s označením RF.
Na autosalóne v New Yorku sme sa dozvedeli víťaza ankety o svetové auto roka. Prvenstvo si pripísala Mazda MX-5. Na druhom mieste skončilo Audi A4 a na treťom sa umiestnil Mercedes-Benz GLC.
Nové SUV Mazdy, ktoré bude stáť napriek označeniu CX-4 medzi Mazdou CX-5 a veľkou CX-9, ukáže japonská automobilka v Číne. Dôvod je zrejmý a zarmúti európskych priaznivcov značky. Približne 4,6 metra dlhý športovo ladený crossover sa na starý kontinent zatiaľ nechystá.
Toyota uviedla na trh nový Yaris sedan. Ale pozor, s Toyotou ani Yarisom nemá nič spoločné. Ide len o derivát Mazdy 2 sedan, určený výlučne pre kanadský trh. V Európe by pravdepodobne Toyota s týmto subkompaktným modelom veľa vody nenamútila.
Americká agentúra EPA označila motory Mazda za najúspornejšie v USA. Automobilka pritom nemá v ponuke elektromotory, hybridy ani sa nehrnie do prudkého downsizingu.
Po konceptoch Koeru a RX-Vison z Tokia pripravuje Mazda na motoršou v Los Angeles čosi bližšie realite. Predstaví tu druhú generáciu veľkého SUV CX-9.
Automobilka Mazda sa na americkej výstave Sema Show 2015 pochválila novými kreáciami vychádzajúcimi z roadstera MX-5. O sériovej výrobe zatiaľ mlčí.
Je to tak. Wankelov motor predsa len dostane novú šancu. Ako inak si vysvetliť fascinujúci koncept Mazda RX-Vision, ktorý predstavuje automobilka na motoršou v Tokiu.
Zvolávacie akcie sa nevyhýbajú ani japonským značkám, ktoré sú považované za výrobcov najkvalitnejších áut. Najnovším dôkazom je Mazda. Tá oznámila, že do servisov povolá takmer päť miliónov áut.
Príchod novej generácie Wankelovho motora je zahalený rúškom tajomstva. Teraz sa ale zdá, že svitá na lepšie časy.
Atraktívny koncept SUV stojí rozmermi presne medzi Mazdou CX-5 a Mazdou CX-9. Čo iné by sa z neho malo vykľuť ako druhá generácia CX-7?
Malé mestské autá dávajú stále väčší zmysel. Môžu za to plné mestá áut a stále ťažšie parkovanie.
Život Mazdy 6 dokazuje, ako svižne plynie čas a ako veľmi rýchlo sa zvyká na to dobré. Keď japonská automobilka predstavila tretiu generáciu svojho sedanu, v kalendároch sa písal rok 2013.
Štvrtá generácia kultového japonského roadsteru fascinuje nízkou hmotnosťou aj klasickou koncepciou pohonu, výkonmi ale určite nie. Mazda však zvažuje top verziu MPS, prípadne turbo.
Mazda to s prezentáciou štvrtej generácie kultového japonského roadsteru trochu preháňa. MX-5 malo totiž premiéru už vlani na jeseň v Paríži, ale bez technických údajov. Tie prichádzajú až dnes, no opäť nie v kompletnej podobe.