Aj ostrá divízia Daimleru sa musí vyrovnávať s emisným tlakom. No robí to po svojom.
Doba aristokratických 12-valcov sa končí. Z ponuky v Európe ich vyradilo BMW a teraz prichádza na rad aj Mercedes-Benz vrátane divízie AMG. Budúcnosť vidí automobilka v elektrifikácii.
Po premiére novej generácie triedy A sa pozornosť fanúšikov športových derivátov preniesla na divíziu AMG. Novinkou v ponuke bude verzia nesúca označenie A 35.
Extrémne céčko z Affalterbachu prichádza v modernizovanom vydaní. Výkon 8-valcov síce ostal bez zmien, no za volantom by mala novinka i tak ponúknuť ešte viac adrenalínu.
Rodina superšportov AMG GT sa rozrastá o dvanásteho člena rodiny. Otvorený roadster stojí výkonom medzi základnou verziou GT a špičkovým GT C.
Pred štrnástimi rokmi Mercedes-Benz zadefinoval novú karosársku triedu. Ako prvý predstavil štvordverové kupé, ktoré dostalo označenie CLS. Dnes je na svete už jeho tretia generácia, ktorá okrem moderného vzhľadu prináša aj nové pohonné jednotky.
Len tri mesiace po debute novej generácie stuttgartskej terénnej ikony dorazila do Ženevy ostrá verzia G63 AMG. Menší objem motora jej neublížil. Na stovku šprintuje za 4,5 sekundy!
Štvordverové GT z Affalterbachu má v skutočností dverí päť a brutálnu dynamiku. Stovku zvládne za 3,2 sekundy a akcelerovať prestane až pri údaji 315 km/! To všetko v komforte limuzíny. Porsche Panamera má problém.
Divízia AMG finišuje s druhou generáciou vrcholnej verzie hatchbacku A45. Podľa jej šéfa bude nový prémiový „hot-hatch“ lepší z každého hľadiska. Okrem brutálnej verzie s výkonom prevyšujúcim 400 konských síl vznikne aj slabšia s označením A35.
Britská spoločnosť GKN pracuje na hybridných technológiách. Teraz predviedla výsledok svojho snaženia na ostrom Mercedese-Benz GLA 45 AMG. Urobila z neho brutálne rýchly hybrid.
Vlaňajšia štúdia Mercedes-AMG GT Concept sa na tohtoročnom ženevskom autosalóne pretaví do sériovej podoby. Stuttgart doľaďuje posledné detaily.
V Detroite predstavila divízia Mercedesu-Benz z Affalterbachu hneď trojicu noviniek s označením 53. Všetky spája dvakrát preplňovaný radový šesťvalec podporený 48-voltovým elektrickým okruhom. To sme tu ešte nemali.
K päťdesiatemu výročiu AMG si koncern Daimler pripravil skutočnú „bombu“. Hyperšport Project One chce oskalpovať väčšinu súperov z kategórie áut snov. Receptom je motor z F1.
Už len pár dní nás delí od premiéry hyperšportu Mercedesu-AMG. Svedčí o tom aj prvý teaser, ktorý má prilákať k debutu pozornosť verejnosti. Novinka dostane celkom päť motorov a systémový výkon cez 1 000 koní.
Už na budúci rok sa dostane do predaja nástupca luxusnej triedy CLS. Športová divízia AMG pripraví jeho vrcholnú verziu, ktorá dostane označenie 53. O pohon sa bude starať radový šesťvalec a elektromotor.
Po facelifte triedy S prichádza na rad modernizácia špičkových verzií z Affalterbachu. Nový motor V8 a 9-stupňový automat robia z S 63 AMG najrýchlejšie esko všetkých čias. Menší zdvihový objem neprekáža.
Premiéra ultimatívneho hyperšportu z dielne AMG je naplánovaná až na september. No už dnes pustili páni z Affalterbachu do éteru informácie o technike. A tá vám vyrazí dych.
Ponuka športových modelov značky Mercedes-Benz nesúcich označenie divízie AMG je veľmi široká. V rámci novinárskej prezentácie sme dostali možnosť vyskúšať si päť z nich. Paletu testovaných automobilov dopĺňal off-road obrích rozmerov Mercedes-Benz G 500 4x4².
Spolupráca nemeckej automobilky s tímom Formuly 1 má priniesť revolučný hyperšportový model. Cieľom výrobcov je skonštruovať vozidlo do bežnej premávky poháňané motorom z monopostu F1.
Tak toto je skutočná brutalita. Kompaktné SUV a SUV-kupé zo Stuttgartu dostali 8-valcové srdce zo superšportu AMG GT. A tak aj zrýchľujú. ESP možno pritom celkom vypnúť. Predstavia sa v New Yorku.