Ponuka športových modelov značky Mercedes-Benz nesúcich označenie divízie AMG je veľmi široká. V rámci novinárskej prezentácie sme dostali možnosť vyskúšať si päť z nich. Paletu testovaných automobilov dopĺňal off-road obrích rozmerov Mercedes-Benz G 500 4x4².
Spolupráca nemeckej automobilky s tímom Formuly 1 má priniesť revolučný hyperšportový model. Cieľom výrobcov je skonštruovať vozidlo do bežnej premávky poháňané motorom z monopostu F1.
Tak toto je skutočná brutalita. Kompaktné SUV a SUV-kupé zo Stuttgartu dostali 8-valcové srdce zo superšportu AMG GT. A tak aj zrýchľujú. ESP možno pritom celkom vypnúť. Predstavia sa v New Yorku.
K päťdesiatemu výročiu vzniku AMG si „ostrá“ divízia Daimlera pripravila úžasný darček. Prekrásny koncept 5-dverového fastbacku však nie je len výstrelom do tmy. Na stovku šprintuje pod tri sekundy!
Toto má byť najväčšie prekvapenie Stuttgartu na ženevskom autosalóne. Mercedes-AMG GT sa tu totiž predstaví v podobe 4-dverového kupé. A možno zamieri aj na výrobné linky.
Doteraz mu hovorili R50, odteraz ide o AMG Project One. Nový Hyperšport z Affalterbachu má dať príučku Ferrari LaFerrari, McLarenu P1, Bugatti Chiron či Koenigsegu One:1.
Tretia generácia prémiového športového sedanu prináša niekoľko noviniek. Okrem historicky najvýkonnejšieho motora v triede E a pokročilého pohonu všetkých kolies 4MATIC+ bude možné s novým modelom AMG jazdiť aj úsporne.
Pripravovaný hyperšport Mercedesu-AMG má Stuttgart vrátiť tam, kde ho v minulosti katapultovali modely 300 SL alebo SLR McLaren. Súčasný „mainstreamový“ superšport Mercedes-AMG GT na to jednoducho nestačí.
Špekulácie o príchode otvorenej verzie kupé Mercedes-AMG GT Stuttgart vytrvalo popieral. Lenže v Paríži sa stala realitou. A k tomu všetkému pribalili páni Affalterbachu ostrý derivát GT C.
Nová zbraň z Affalterbachu má zatieniť McLaren P1, Ferrari LaFerrari aj pripravovanú raketu Red Bullu a Aston Martinu. Daimleru jednoducho vráti imidž výrobcu hyperšportov.
Top verzia stuttgartského superšportu nemá už naozaj ďaleko od okruhového špeciálu AMG GT3. Na rozdiel od neho však môže na bežné cesty. Stovku zvládne za 3,6 sekundy a dosiahne 318 km/h.
Výkony 8-valcových agregátov z Affalterbachu narástli natoľko, že vrcholový 12-valec nedokáže ponúknuť výrazne lepšiu dynamiku. To musí skončiť! Inovovaný 12-valec pôjde s výkonom nahor.
Nestačí vám najväčší a najluxusnejší stuttgartský kabriolet S63 AMG s dvakrát preplňovaným 8-valcom a výkonom 430 kW? Tak potom je tu novinka v podobe S65 Cabrio s ušľachtilým 12-valcom.
Aj v Affalterbachu budú v budúcnosti koketovať s hybridmi. Dvojlitrový 4-valec v Mercedese-AMG A 45 je totiž výkonom 280 kW bez rezerv. Musí prísť zmena.
Na jarnom autosalóne vo Frankfurte predstaví Mercedes-Benz kupé verziu novej triedy C. Vrcholový variant C 63 AMG dostane 8-valec s výkonom 375 kW.
Šéf vývoja Mercedesu-Benz Thomas Weber nedávno upokojil priaznivcov stuttgartskej hviezdy, najmä tých, čo holdujú divízii AMG. Downsizingu sa síce Mercedes neubráni, ale zachovať 8-valcové motory chce za každú cenu.
Downsizing neobíde ani 8-valcové motory ostrých Mercedesov AMG. Z 5,5 litra klesnú na štyri. Ostatné doženú dve turbá.
Koncern Daimler vyrába prakticky všetko, čo jazdí na kolesách – od malého Smartu až po diaľkový ťahač Actros. Chýbajú mu už len motocykle. Dohnať náskok BMW sa tak snaží spoluprácou s talianskou motocyklovou legendou MV Agusta.