Spaľovací motor bol práve tým, čo automobilky ešte donedávna najlepšie definovalo. Teraz sa tieto rozdiely vytrácajú. Štafetu totiž preberajú tak trochu nudné elektromotory.
Výsledky ankety Engine of the Year bežných motoristov nepotešia. Víťazmi v hlavných kategóriách sú supervýkonné agregáty od Ferrari, BMW či Porsche.
Výsledky 19. ročníka ankety Engine of The Year neprekvapia. V hlavnej kategórii máme totiž rovnakého víťaza ako vlani. Zlato si odnáša Ferrari za svoj preplňovaný 8-valec v 488 GTB. Karty miešajú aj drahé hybridy. Naopak, dieselové agregáty vo výsledkoch takmer nenájdete.
Po prvýkrát v 23-ročnej histórii ankety Motory roka, ktorú uskutočňuje magazín Wards Auto, sa do prvej desiatky nedostal ani jeden 8-valec. To je na pomery USA naozaj čosi nevídané.
Až štyri z dvanástich hlavných kategórií odbornej ankety Engine of The Year získala automobilka z Maranella a jej dvakrát preplňovaný 8-valec z Ferrari 488 GTB. Teda motor, ktorý si môže dovoliť len pár vyvolených. Inak mu asistujú najmä 3-valce.
Z dvanástich cien o najlepší motor roka získali štyrikrát zlato trojvalce. Z toho tri si sprivatizoval preplňovaný agregát v plug-in hybridnom superšporte BMW i8. Štvrtá je už obohratou pesničkou – patrí litrovému EcoBoostu od Fordu.
Anketa International Engine of the Year začína byť tak trochu „cez kopirák“. Už tretí rok po sebe zvíťazil 3-valec 1,0 EcoBoost od Fordu. A v prvej trojke nájdeme aj ďalšieho známeho - 4-valec 1,4 TSI Twincharger od Volkswagenu. Nováčikovia sa nechytajú.