Neuveriteľné, Mazda predstavuje novú generáciu spaľovacích motorov. A nie hocakých.
A je to tu. Po 35 rokoch uzatvára Mníchov príbeh aristokratického 12-valca.
Lada jecenovo orientovanou značkou a takou má ostať aj v budúcnosti, no progres pod kapotou predsa len príde.
Dôvodom je snaha o zníženie nákladov počas pandémie nového koronavírusu, ktorá tvrdo zasiahla celý sektor komerčného letectva.
Emisná norma Euro 6, ktorá začne platiť v budúcom roku, prinesie ďalšiu motorovú apokalypsu. Príkladom môže byť Renault.
Emisné limty nás úž pripravili o množstvo zaujímavých motorov. A ďalšie budú nasledovať. Motorová apolaklypsa totiž pokračuje.
Honda sa snaží pritiahnuť klientov nevšedným spôsobom. Bohužiaľ, Slovensko je mimo hry.
V najbližších rokoch nielenže spaľovacie motory neodídu zo scény, ale budú mať väčší zdvihový objem a viac valcov!
Moderné motory sa dnes nekonštruujú na základe toho, čo je dobré pre zákazníka, ale čo je dobré pre „Brusel“.
Lietadlo Airbus A321 spoločnosti Ural Airlines vo štvrtok tvrdo pristálo v poli neďaleko letiska Žukovskij v Moskovskej oblasti.
Magazín Wards Auto vybral desať najlepších motorov. Paleta je enormne pestrá.
Britská poisťovňa Warranty Direct zverejnila najnovší rebríček poruchovosti motorov. Je rozhodne objektívnejší ako dáta TUV Reportu alebo J. D. Power. O to viac prekvapí, že v prvej desiatke najlepších nenájdeme ani jednu nemeckú značku a len dve japonské.
Nové emisné normy a procedúra merania spotreby WLTP neobišla ani Opel. Z ponuky tak vypadávajú viaceré verzie vrátane najvýkonnejšej Insignie.
Ukrajinský prezident Petro Porošenko nariadil prešetriť správy o údajných dodávkach raketových motorov vyrábaných na Ukrajine do Severnej Kórey. Prezident to oznámil na facebooku.
Nemecký automobilový koncern Volkswagen bojuje s kauzou Dieselgate. Svoj imidž si chce v budúcnosti napraviť veľkou ofenzívou na poli hybridných a elektrických vozidiel. S tým súvisí aj plán investícií do vývoja motorov.
Bruselský tlak na emisie zaviedol automobilových výrobcov do slepej uličky. Zmenšovanie objemov motorov, takzvaný downsizing, funguje totiž viac v laboratóriu ako na ceste. Nová metodika merania spotreby však urobí týmto hrám koniec. Objemy motorov porastú. A nebude to lacné.
Nová generácia benzínových a naftových motorov má mať o 5 % vyšší výkon, ale o 5 % nižšiu spotrebu. V hre sú však zatiaľ len 3-valce a 4-valce.
Motory TDI a TSI doplnia agregáty spaľujúce zemný plyn. Volkswagen im plánuje veľkú budúcnosť. Ako prvý bude tankovať CNG Golf 1,4 TGI.
Po dlhodobých špekuláciách došlo k oficiálnej dohode medzi nemeckým koncernom Daimler a britským Aston Martinom. Divízia AMG poskytne Astonu vysokovýkonné motory a elektroniku.