Dňom s najvyšším výberom mýta od spustenia systému sa stal 30. august 2022. Vodiči v ňom na mýte zaplatili vyše 1,03 milióna eur.
NDS sa plánuje dohodnúť so SkyTollom na cene, ktorú štát firme zaplatí za ďalší rok prevádzkovania mýtneho systému.
Podľa Únie autodopravcov je aktuálny víťaz tendra len dcérskou spoločnosťou SkyTollu a má s ňou spoločného majiteľa.
Jedna diaľničná známka bude platiť pre tranzit celou Úniou, jej cena bude závisieť aj od emisií auta.
V marci sa na mýte vybralo takmer 23 miliónov eur, čo je o 7,4 percenta viac, než v októbri 2019, ktorý bol doteraz rekordným mesiacom.
NDS musí odstrániť veľké množstvo protiprávnych podmienok vo verejnej súťaži na poskytovanie mýtnych služieb trvajúcej takmer rok.
Minister dopravy nevidí priestor na zníženie súčasných sadzieb mýta, no je ochotný rokovať s autodopravcami o budúcich sadzbách mýta v novom systéme.
V uplynulom roku sa vybralo mýto za vyše 230 miliónov eur. Skoro tretina tejto sumy "išla" SkyTollu.
Od decembra už v Poľsku nezaplatíte za jazdu po diaľniciach A2 a A4 na mýtnych bránach, ale iba cez Autopay.
Štát po skončení zmluvy o prevádzke mýtneho systému nepredĺži so spoločnosťou SkyToll spoluprácu ani mýto nevypne do výberu nového dodávateľa.
Systém Eurovignette sa rozšíri na členské štáty EÚ, tým však zostane možnosť regulovať tarifikáciu na vlastnom území.
V apríli tohto roka sa na mýte vybralo 19,22 milióna eur. Je to o 37,7 % viac v porovnaní s minuloročným aprílovým výberom a o 2,2 % viac oproti aprílu 2019, ktorý nebol poznačený obmedzeniami súvisiacimi s pandémiou nového koronavírusu.
V marci tohto roka sa na mýte vybralo 21,18 milióna eur. Marcový výber mýta je tak druhým najvyšším od spustenia elektronického mýtneho systému do prevádzky v roku 2010.
Účinnosť zákona navrhuje rezort dopravy od 19. októbra tohto roka.
Predpokladaná hodnota zákazky bola stanovená na 196 milióna eur.
Podľa spoločnosti SkyToll vo februári 2021 využívalo vymedzené úseky ciest denne v priemere 34 462 vozidiel nad 3,5 t. Oproti januáru ich počet vzrástol o 19,2 percenta.
Elektronické mýtne systémy v rámci Európskej únie (EÚ) by sa mali navzájom prepojiť.
NDS za významný tohtoročný krok považuje vyhlásenie tendra na vybudovanie elektronického mýtneho systému a poskytovanie služieb technickej podpory, ako aj dokončenie nových úsekov diaľnic.
Platiť by po novom mali aj za úseky súbežné s diaľnicami.
Po novom bude výber mýta za desať rokov stáť 312 miliónov eur.