Startup Numbat pobláznil celé Nemecko. Jeho šéf Martin Schall si mal zakrátko prevziať cenu Deutschen Gründerpreis. Teraz je ale firma v bankrote.
Shell sa chce zmeniť na globálneho prevádzkovateľa elektrických nabíjačiek.
GreenWay v uplynulom roku zdvojnásobil množstvo dodanej energie. expandovať bude najnovšie na parkoviskách obchodného reťazca Tesco.
Rýchlonabíjačky vybudujú na exponovaných miestach, pomalšie nabíjačky so striedavým prúdom prevažne na sídliskách.
Nové nabíjacie centrum bude najmodernejšie v strednej Európe, otvoriť by ho mali v druhom kvartáli budúceho roku.
Majitelia elektromobilov sa hádajú pri dlhom čakaní na nabitie a musia vstávať uprostred noci, aby nemuseli čakať v niekoľkohodinových frontách. To je realita súčasnej Veľkej Británie.
Nemci chceli mať do roku 2030 milión verejných nabíjacích miest. Teraz tvrdia, že ich vlastne ani nepotrebujú, pretože ľudia si autá nabíjajú doma.
„Dnes sa nám možno čínske značky zdajú neznáme, ale pripomeňme si, ako ľudia vnímali okolo roku 2000 juhokórejské autá, tvrdí Križanský.
Na Slovensku má šancu vzniknúť takmer 2 000 nových nabíjačiek.
Je to absurdné. Môžete byť milionár, ale na nabíjacej stanici zatiaľ nemáte šancu zaplatiť v hotovosti ani platobnou kartou.
Čínska automobilka Nio mala ako jediná guráž vybudovať sieť staníc na výmenu batérií.
Na Slovensku by malo pribudnúť aj 228 ultrarýchlych nabíjačiek na transeurópskej dopravnej sieti, zmeniť by sa mohla aj nabíjacia tarifa.
Predaj elektrických áut v EÚ vzrástol medzi rokmi 2017 a 2021 viac ako 10-násobne, počet verejných nabíjačiek menej ako 2,5-krát.
Na Slovensku má vzniknúť národná sieť ultrarýchlych nabíjacích staníc na diaľniciach a rýchlostných cestách.
Je to absurdné. Na nabíjacej stanici nemáte šancu zaplatiť za odobratú energiu v hotovosti ani platobnou kartou.
Nabíjačka ABB Terra 360 je schopná nabíjať až 4 elektromobily súčasne.
Podľa údajov agentúry ACEA až 17 krajín EÚ má menej ako päť nabíjacích staníc na 100 km cestnej infraštruktúry.
Nemecký expert na infraštruktúru si myslí, že plány na rýchly prechod k elektroautám sú ohrozené. Nebude ich kde nabíjať.
Projekt by mal predbežne trvať päť rokov a bude stáť pol miliardy eur.
Tesla predstavil plány na vybudovanie siete nabíjacích staníc v Číne. Sú veľkolepé.