Autá so spaľovacím motorom tu s nami budú ešte desaťročia, no je isté, že tankovať budú stále menej „ropy“.
Ceny benzínu na Slovensku podľa údajov Štatistického úradu SR v 13. týždni tohto roka vzrástli.
Vo firme Nafta bol od roku 2003 a od roku 2008 sa stal finančným riaditeľom.
Tankovanie za hranicami sa opäť oplatí.
Ceny benzínu sa tak počas týchto Veľkonočných sviatkov pohybujú v priemere o 10 % vyššie ako vlani.
Slovenskí motoristi by sa mali pripraviť na zdražovanie pohonných hmôt. Stojí za tým viacero faktorov.
Za rastom cien stojí viacero faktorov.
Nie je to časté, ale stáva sa to. Namiesto nafty natankujete do auta benzín či opačne. V oboch prípadoch môžu byť následky poriadne „mastné“. A pri naftových motoroch fatálne.
Klesnúť by mohla najmä nafta.
Analytik 365.bank Tomáš Boháček sa domnieva, že ceny ropy a veľkoobchodných cien benzínu a nafty majú vybalansované faktory pre rast i pokles.
Podobná daň už bola pred pár rokmi prvou iskrou sociálnych nepokojov vo Francúzsku.
Výrazný pokles cien palív by sa už nemal opakovať.
Námorný vývoz ruskej nafty do Turecka vzrástol v novembri medzimesačne o 16 % na 750.000 metrických ton.
Pred tankovaním "hranolčekovej nafty" by si mali vodiči dieslov overiť, či ich auto tento typ paliva znesie.
Minimálne do najbližšieho týždňa opäť predpokladáme, že cena palív bude pokračovať v poklese.
Konflikt v Izraeli by mohol výrazne ovplyvniť svetové ceny ropy, ak by sa doň zapojil aj Irán.
Licencie na ťažbu sú v zóne blízko vojnového konfliktu.
Tankovanie by podľa nich malo byť postupne lacnejšie.
Nafta je z pohľadu pohonných látok hlavnou vývoznou komoditou Ruska.
Pohonné hmoty nenakupujú len poľskí vodiči, ale aj tí zo Slovenska či Česka.