Za rastom cien stojí viacero faktorov.
Nie je to časté, ale stáva sa to. Namiesto nafty natankujete do auta benzín či opačne. V oboch prípadoch môžu byť následky poriadne „mastné“. A pri naftových motoroch fatálne.
Klesnúť by mohla najmä nafta.
Analytik 365.bank Tomáš Boháček sa domnieva, že ceny ropy a veľkoobchodných cien benzínu a nafty majú vybalansované faktory pre rast i pokles.
Podobná daň už bola pred pár rokmi prvou iskrou sociálnych nepokojov vo Francúzsku.
Výrazný pokles cien palív by sa už nemal opakovať.
Námorný vývoz ruskej nafty do Turecka vzrástol v novembri medzimesačne o 16 % na 750.000 metrických ton.
Pred tankovaním "hranolčekovej nafty" by si mali vodiči dieslov overiť, či ich auto tento typ paliva znesie.
Minimálne do najbližšieho týždňa opäť predpokladáme, že cena palív bude pokračovať v poklese.
Konflikt v Izraeli by mohol výrazne ovplyvniť svetové ceny ropy, ak by sa doň zapojil aj Irán.
Licencie na ťažbu sú v zóne blízko vojnového konfliktu.
Tankovanie by podľa nich malo byť postupne lacnejšie.
Nafta je z pohľadu pohonných látok hlavnou vývoznou komoditou Ruska.
Pohonné hmoty nenakupujú len poľskí vodiči, ale aj tí zo Slovenska či Česka.
Nová úprava nás nechala na tartane a povedala nám, že 100 metrov nebudeme behať za 11 sekúnd, ale za 10,8 sekundy, tvrdí Pavol Prepiak.
Aj keď vláda uviedla, že zákaz je iba dočasný, nestanovila žiadny dátum na jeho ukončenie.
Žiadna dotácia na elektromobily nepomôže slovenský vozový park výrazne omladiť, pretože sú pre väčšinu zákazníkov príliš drahé alebo nepoužiteľné pre ich potreby, tvrdí Milan Kočka.
Rusko vo štvrtok (21. 9.) zaviedlo časovo neobmedzený zákaz vývozu nafty a benzínu do väčšiny krajín.
Ruskí poľnohospodári v niektorých regiónoch nemohli zozbierať obilie pre nedostatok paliva pre poľnohospodárske stroje
Spoločnosť ráta s tým, že z každého vrtu vyťaží denne maximálne 10 ton ropy.