Parížska radnica na čele s Anne Hidalgovou brojí proti naftovým autám. Pritom bolo práve Francúzsko naftovou veľmocou.
Automobily sú čoraz sofistikovanejšie a spotrebu paliva a energie sa technici snažia neustále znižovať. Ešte však nestala doba, aby prekonali v úspornosti dieselové agregáty.
Európska komisia hasí požiar po tom, čo nemecký minister dopravy Volker Wissing vypustil "dieselového džina" z fľaše.
Uplatňovať aktuálne normy na autá schválené podľa starších pravidiel je nelogické a ide o porušenie zákazu retroaktivity v právnom systéme.
Nemecko zaviedlo 1. júla 2023 na STK novú metodiku merania pevných častíc vo výfukových exhalátoch naftových motorov.
Dvojlitrový diesel s výkonom 110 kW v Octavii je jedným z mála "oldschoolových" motorov bez akejkoľvek elektrifikácie.
Naftové motory majú zlaté časy za sebou. Stále sú však nedostižné v úspornej prevádzke.
Citroën C4 X je nielen pohodlný a úsporný, ale aj dobre vyzerá. Škoda, že nie je k dispozícii ako liftback, bol by ešte praktickejší.
Bol to veľký humbug, keď ekologická organizácia Deutsche Umwelthilfe v roku 2018 dosiahla zákaz vjazdu starších naftových áut do ich centier. Hamburg či Berlín ich však už rušia.
V Nemecku minulý rok prekvapivo klesol predaj BMW aj Volkswagenu. Predaj elektromobilov dosiahol rovnakú úroveň ako predaj naftových áut.
BMW 320d Touring jazdí výborne, je úsporné a pohodlné. Kufor je však menší a cena pomerne vysoká.
Environmentálna organizácia DUH dosiahla vo viacerých nemeckých mestách zákaz jazdy áut s naftovým motorom. Teraz bude čeliť súdu ona.
Elektromobilom sa v Európe darí. No až 88,1 % predaných nových áut stále používa spaľovací motor.
Trápi vás vysoká cena palív? Môžete jazdiť menej, ekonomickejšie alebo si jednoducho kúpiť auto s nízkou spotrebou.
Touareg či Kodiaq? Avšak nie je to Tiguan? Kedy nám tak narástol?
Nedostatok AdBlue, ktoré sa používa na zníženie emisií naftových motorov, prehlbuje vrásky na čelách mnohým.
Kým na trhu nových áut sú diesely priam postrachom planéty, ich predaj v bazároch doslova kvitne.
Politici a ochranári urobili v posledných rokoch z naftových áut ekologický postrach.
Spaľovacie motor a ani vodíkový pohon nestíhajú efektivite čistých elektromobilov.
Emisný škandál bude stáť Daimler obrovské peniaze, no v porovnaní s tým, čo musí zaplatiť koncern VW, sú to stále len "drobné".