Ak by sme chceli na Slovensku otestovať štart áut s naftovými motormi v tuhých mrazoch, museli by sme zamieriť do laboratória. Lenže taká Sibír je laboratóriom nízkych teplôt sama osebe...
Hatchback Škoda Scala a crossover Kamiq stihne podobný osud ako Fabiu.
Aj Mercedes-Benz patril k automobilkám, ktoré sa pred rokmi rozhodli presvedčiť amerických zákazníkov, že nafta môže byť skvelé palivo pre ich osobné autá.
Staré naftové autá môžu čoskoro zamieriť na šrotoviská. Ich majiteľov štát podporí pri nákupe nových.
Japonská automobilka sa bráni nemeckým obvineniam.
Po rokoch pádu registrácií áut s naftovými motormi sa ukazuje, že ich koniec ešte nemusí byť za rohom.
V zámorí nie sú vznetové agregáty zďaleka také populárne ako v Európe, no práve tamojším vedcom sa podarilo vylepšiť spôsob vstrekovania paliva do valcov.
Antidieselová horúčka je v plnom prúde. Mnohé automobilky naftové motory už odpísali, ďalšie sa na tento krok chystajú. Pritom sú cestou k zníženiu emisií CO2.
Japonské automobilky mali k naftovým motorom vždy rezervovaný vzťah. Po afére Dieselgate s nimi do budúcnosti už vlastne ani nerátajú. Okrem jednej výnimky.
Podobne ako Toyota aj Honda to s naftou zabalí. Náhradou budú hybridy a čisté elektromobily.
Aj keď spôsobili naftové motory koncernu VW obrovské problémy, do dôchodku ich ešte poslať nemieni. Práve naopak.
Sú naftové motory naozaj postrachom planéty? Najnovší test bruselskej organizácie Green NPAC ukazuje pravý opak.
Klaus Fröhlich, šéf vývoja BMW, si nedával servítku pred ústa. V rozhovore počas akcie NexGen v Mníchove povedal, v čom je problém elektromobilov a prečo sa bez naftových áut ešte dlho nezaobídeme.
Nemecký ADAC otestoval na emisie NOx 26 nových modelov áut, zväčša s emisnou normou Euro 6D-Temp, z ktorých polovica boli diesely. A nemá dobré správy. Ale len pre odporcov nafty.
V roku 2018 stúpol predaj naftových áut len v dvoch krajinách únie.
Dieselovým autám v Nemecku zvoní umieračik. Ich hrobárom majú byť emisie, ktorými vraj znečisťujú ovzdušie. Je to však naozaj tak?
Nemecko vidí ako jedno z riešení emisnej krízy naftových motorov úpravu starších vozidiel s dieselovými motormi. Technologicky to možné je, ale automobilky sa zdráhajú.
Podľa Európskej asociácie výrobcov automobilov ACEA nie sú naftové motory na odpis. Môžu dokonca prispieť k čistote ovzdušia.
Slovenský trh s jazdenými autami zažíva výrazné zmeny.
Do niektorých nemeckých miest platia prvé zákazy vjazdov naftových automobilov.