Ľudia by si mali nakúpiť potraviny do zásoby. Na štátny Sviatok svätého Cyrila a svätého Metoda, ktorý pripadne na stredu, budú obchody zatvorené.
Na ktoré slovíčka si treba dať pozor, keď sa prechádzate po nákupných centrách či hľadáte lákavé kúsky na internete?
Za pomoci algortimov ale aj tímu módnych špecialistov Amazon užívateľom poradí, ktorú košeľu či tričko zo svojho šatníka si má obliecť.
Hlad je najhorší radca. Ak sa do obchodu vyberiete spolu s ním, je viac ako pravdepodobné, že pri pokladni skončíte so zbytočne preplneným nákupným vozíkom.
Prečo nás zážitky robia šťastnými?
Spotrebitelia sa presúvajú od veľkých týždňových nákupov k menším jedno- až dvojdňovým do menších predajní, ktoré majú bližšie zo svojich domov.
Vojdete do obchodu, vyberiete si tovar a odídete bez toho, aby ste sa museli zastaviť pri pokladni a za svoj nákup zaplatiť.
Vystraší vás na etikete každé "éčko? Viete, ako sú označené vajcia z eko chovu?
Pri nákupe mäsa a rýb si treba dávať pozor najmä na ich vzhľad.
Umožní sledovať cenu nákupu a ušetrí čas strávený čakaním pri pokladnici. S čítačkou čiarových kódov zákazník spoločnosti Tesco tak bude nakupovať rýchlejšie.
Opäť ste boli nakupovať a aby ste mali nové potraviny kam uložiť, putuje avokádo, zbytok mlieka či jogurty po záruke do odpadkového koša?
JOZEF SEDLÁK: Keď pred necelými dvadsiatimi rokmi prišli nadnárodné obchodné siete na Slovensko, obyvateľstvo aj vláda im padli k nohám.
Čo sa deje v mozgu, keď vyrazíme do supermarketu?
Gazdinky, ktoré si v predvianočnom zhone nestihli nakúpiť všetky ingrediencie na pečenie, nemusia zúfať. Obchody budú pre najväčších zábudlivcov k dispozícii aj na Štedrý deň.
Osoby trpiace nutkavým nakupovaním väčšinou nakupujú pre svoje okolie viac ako pre seba. Vychádza to z obťažnosti vyjadriť city slovami.
Radostné úsmevy, nahnevané komentáre i sklamané telefonáty. Emócie lomcovali s desiatkami návštevníkov hypermaketov Tesca v Bratislave a Trnave.
Vaša posadnutosť nakupovaním vás každý mesiac privádza na mizinu. A vy stále opakujete tie isté chyby...
Psychológovia sa už niekoľko rokov zaoberajú zdokonaľovaním techník marketingu a analyzujú vplyv hudby na nakupovanie či na čas strávený v obchodoch.
Obchodníci môžu byť spokojní. Slováci aktuálne nakupujú viac ako po ostatné mesiace v roku. Spotrebitelia míňajú nielen na najnutnejšie veci, ale aj na elektroniku.
Aj dnes sa chystáte na trh zadovážiť si ovocie či zeleninu? Potom by ste mali vedieť nasledovné.