Zatiaľ čo vrak slávneho parníka už 112 rokov odpočíva na dne Atlantiku, podnikateľ Clive Palmer plánuje vyrobiť jeho repliku Titanic II.
Minulý rok schválila Moskva rozvoj tejto trasy, od ktorej si podľa pôvodných odhadov sľubovala prepraviť v budúcom roku 80 miliónov ton.
Lode budú musieť prejsť na ekologické palivá, vodík alebo syntetické palivá. To však námornú dopravu radikálne predraží.
Námorný kanál, ktorý bol vybudovaný za 420 miliónov eur, bol navrhnutý tak, aby lode nemuseli získavať povolenie Ruska na plavbu z Baltského mora do prístavov Vislianskeho zálivu.
Poľsko chce konkurovať Hamburgu.
Navštívili sme poľský prístav v Štetíne. Pozrite sa, čo v ňom nájdete.
Projekt WISAMO vracia plachty na veľké lode. Pomôžu im šetriť palivo a znižovať emisie.
Koraly žijúce v znečistenejšej vode a v oblastiach s rušnejšou námornou dopravou lepšie znášajú extrémne horúčavy než koraly v odľahlých oblastiach.
Ceny kontajnerovej lodnej dopravy dosiahli rekordné výšky približne 18 mesiacov od vypuknutia pandémie nového koronavírusu.
Jedným z dôsledkov nehody v Suezskom prieplave bude zrejme zvýšenie poistných sadzieb v námornej doprave.
Poľská vláda chce čo najrýchlejšie predísť tomu, aby poľské lode na severe krajiny cestou do Baltského mora museli prechádzať cez ruské vody.