Zatiaľ čo produkcia automobilky Škoda v Česku klesla o viac než 30 percent, Hyundai v rovnakom čase výrazne zvýšil výrobu - takmer o 15 percent.
Podľa inštitútu CAR sa tento rok predá len 67,6 milióna nových áut. To by bolo približne o milión menej aj v porovnaní s pandemickým rokom 2020.
Ukrajina zabezpečovala približne polovicu svetovej produkcie neónu, potrebného pre čipy. Teraz je jeho výroba úplne zastavená.
Tento rok sa opäť vyrobí oveľa menej áut, než sa plánovalo. Najväčšie problémy budú v Európe.
Január tohto roku bol podľa združenia ACEA z hľadiska registrácií nových áut v EÚ najhorším januárom v histórii.
Kvôli nedostatku polovodičov sa z áut diskrétne vytrácajú niektoré bezpečnostné systémy, high-endové rádiá, ale dokonca aj airbagy.
Za celý minulý rok Škoda Auto nevyrobila až 300 000 áut. A začiatok roku 2022 tiež nevyzerá dobre.
Špičkoví experti tvrdia, že klesne záujem o športiaky a sedany, autá zdražejú a zúži sa ich ponuka.
Závod vo Windsore naplno tento rok vyrábal len 15 týždňov. A zamestnanci začali byť nervózni.
Ešte v septembri v Renaulte predpokladali, že kvôli čipovej kríze vyrobia o štvrť milióna áut menej. Teraz už hovoria, že chýbať ich bude 500 000!
Seat ako prvý vyšiel s pravdou von. Polovodičová kríza je tak vážna, že výrobu musí obmedziť až do polovice budúceho roku.
Najmä prémiové automobilky v súčasnosti predávajú menej áut, zato majú zisky oveľa vyššie. A tento stav by chceli zachovať.
Šéfovia najväčších automobiliek si myslia, že nedostatok polovodičov ich bude trápiť aj celý budúci rok. Ak nie ešte dlhšie.
Kto v Nemecku nekúpil auto pred rokom a teraz uvažuje o novom, môže si doslova trhať vlasy.
Počet áut, ktoré koncern VW zatiaľ tento rok kvôli čipovej kríze nevyrobil, reprezentuje "vyššie šesťciferné číslo".
Čipová kríza naberá na obrátkach, aktuálne obmedzujú výrobu na dva až tri týždne Mercedes v Maďarsku a BMW v Nemecku.
Odborníci už teraz hovoria, že čipová kríza bude pretrvávať aj v rokoch 2022 a možno aj 2023. Už teraz kvôli nej stúpajú ceny nových áut.
Poskytovatelia operatívneho lízingu sa pripravujú na to, že áut bude stále nedostatok aj v budúcom roku.
Riešenie polovodičovej krízy je v nedohľadne, nová európska továreň situáciu nepomôže vyriešiť.
Poslanci chcú, aby akvizíciu preskúmali na základe zákona o národnej bezpečnosti a investíciách.