Pozrite si veľký prehľad očakávaných automobilových noviniek roka 2024. Nie je ich veru málo.
Keď nastane kríza, treba najprv situáciu stabilizovať, potom riešiť nadstavbu. Aj keď ide o ekológiu.
Aktuálna situácia nás mnohému naučila a prispela k prehodnoteniu doterajších praktík a zvyklostí vo vzťahu ku globalizácii.
Prudký prepad predaja áut začal v Rusku v marci a odvtedy sa situácia len zhoršuje.
Záujem o plug-in hybridy v Česku medziročne klesol o štvrtinu. Rastie tam však záujem o batériové elektromobily.
Predaj áut po troch nádejných mesiacoch opäť spadol na Slovensku do červených čísiel. Darí sa hlavne "kórejcom".
Z hľadiska predaja áut ma EÚ za sebou vôbec najhorší február. A vyzerá to tak, že marec lepší nebude.
Zvyšovanie cien vozidiel sa týka celého automobilového priemyslu.
V 1. polroku sa po celom svete predalo 33,5 milióna áut, čo je len o 11 % menej ako v rovnakom období v roku 2019.
Prvé tri mesiace boli z hľadiska predaja automobilov naozaj ťažké. Komplikovali ich zatvorené showroomy aj čipová kríza.
V marci v Rakúsku stúpol počet áut predajcami prihlásených na jediný deň takmer o 250 percent. Obchádzajú takto oficiálne katalógové ceny.
V mnohých európskych krajinách má pomôcť zvýšiť predaj áut aj "šrotovné". U nás je zatiaľ jednoznačne odmietané politikmi a aj väčšinou odborníkov.
Predaj áut je slabý nielen na Slovensku, ale v celej Európe. A nič nenasvedčuje tomu, že situácia by sa mala v najbližších mesiacoch zlepšiť.
Podľa Medzinárodného združenia výrobcov automobilov (OICA) sa v roku 2020 vyrobilo vo svete menej než 78 miliónov áut.
Pokles registrácií nových áut je na Slovensku ešte vyšší, než priemer Európskej únie.
V Nemecku to pred dvomi rokmi Lidl už s predajom áut skúšal. Pre veľký úspech si to zopakuje vo veľkom.
Malé autá boli kategóriou, ktorá v krízovom roku nezaznamenala tak výrazný prepad, ako iné.
Poradím v rebríčku najpredávanejších SUV na Slovensku vlani riadne zamiešali dve novinky - Škoda Kamiq a Kia XCeed.
V januári klesol medziročne predaj nových áut na Slovensku o viac než polovicu a ani vo väčšine iných krajín to nebolo lepšie.
Predaj áut v Británii sa dostal na úroveň sedemdesiatych rokov minulého storočia, v Španielsku klesol o polovicu a v Nemecku o tretinu.