Na rozdiel od Európy by vás inteligentný asistent rýchlosti nemal "otravovať" pri každom, aj minimálnom, prekročení limitu.
Európski vodiči sa už môžu tešiť vo svojich autách na povinné obmedzovače rýchlosti, alkoholové testery a masívny zber jazdných dát.
Inteligentné tempomaty a obmedzovače rýchlosti dokážu spomaliť vaše auto už dnes. Ford však chce ísť ešte ďalej.
Diaľnica je nadradená infraštruktúra, preto všade na nej bude platiť rovnaká maximálna rýchlosť - 130 km/h.
Od polovice budúceho roka budú musieť byť všetky novo homologizované autá v EÚ vybavené ďalším prvkom aktívnej bezpečnosti.
Od budúceho roka budú musieť byť všetky novohomologované autá predávané v EÚ vybavené inteligentným a najmä drahým obmedzovačom rýchlosti.
S obmedzením maximálnej rýchlosti áut prišlo ako prvé Volvo. Premýšľajú nad ním aj ďalšie automobilky a pozdáva sa dokonca aj politikom.
Brusel stupňuje tlak na výrobcov áut. O tri roky chce v EÚ zaviesť povinný inteligentný obmedzovač rýchlosti. Pritom súvis medzi rýchlosťou a nehodovosťou je minimálne sporný.
Nový obmedzovať rýchlosti spojí Ford s čítačkou dopravných značiek. Auto sa vás teda bude snažiť nabádať k dodržaniu rýchlostných limitov. Pokuty za neúmyselné prekročenie rýchlosti, by sa mohli stať minulosťou.