IGOR DANIŠ: Ministerstvo školstva nepripravilo učiteľov a žiakov na dištančné vyučovanie počas pandémie najlepšie. Potvrdzujú to aj najnovšie prieskumy.
IGOR DANIŠ: Skôr ako problémy s dištančným vyučovaním či so slabšími žiakmi sa tu v plnej nahote prejavil jeden z neduhov nášho školstva. Bazírovanie na rozsahu učiva.
Ešte dodnes vnímajú mnohí Martinu Schindlerovú ako speváčku a niekdajšiu účastníčku prvého ročníka televíznej šou Superstar.
O dištančnom vzdelávaní, návykoch študentov a celkovej problematike online vzdelávania sme sa porozprávali s odborníčkami.
Školská psychologička hovorí, že deti sú smutné, pretože nechodia do školy. Chýbajú im aj kamaráti, učitelia a celkovo atmosféra.
Zvýšili sa ťažkosti žiakov základných škôl v správaní, boli nepokojnejšie, nepozornejšie. Naopak, ako prišlo leto, žiakom sa viac uľavilo.
IGOR DANIŠ: V diskusiách o tom, koho väčšmi postihla pandémia, kto utrpel vyššie straty a kto žije vo väčšej neistote – či kultúra, šport, reštaurácie alebo hotely – zabúdame na školy.
Preferovali by rodičia viac to, ak by ich deti zhodnotili učitelia na konci školského roku slovne?