Vykoľajenie pendolina odštartovalo diskusiu o zlom stave železničnej infraštruktúry a nedostatočných investíciách do modernizácie tratí.
Železničná doprava na trase Žilina – Čadca bola po nehode zastavená.
Interiér rýchlovlaku pendolino, ktorý zabezpečuje spojenie medzi Prahou a Košicami, České dráhy výrazne obnovili.
Rýchlovlak Pendolino zviezol cestujúcich v Českej republike prvýkrát v novembri 2004, bežnú prevádzku začal však pred desiatimi rokmi.
Expresný vlak Pendolino bude znovu premávať z Prahy cez Ostravu a Žilinu do Košíc a späť od utorka 1. septembra.
Zo záznamového zariadenia, ktoré našli technici v českom havarovanom rýchliku Pendolino, vyplynulo, že išiel v čase zrážky rýchlosťou 142 kilometrov za hodinu.
Zrážka rýchlika Pendolino s poľským kamiónom spôsobila Českým dráham (ČD) podľa prvotnej prehliadky škodu 150 miliónov korún (5,5 milióna eur).
Na Novojičínsku sa v smere na Prahu zrazil Pendolino s kamiónom. Dvaja ľudia zomreli, trinásť je zranených, z toho piati ťažko. Vodič pred zrážkou utiekol, polícia ho zadržala.
Vlaky v Česku začnú od nedele jazdiť podľa nového cestovného poriadku. České dráhy nasadia na trase z Bratislavy do Košíc Pendolina.
Superrýchly vlak Pendolino budú od 14. decembra prevádzkovať slovenské železnice s Českými dráhami na trase Praha - Košice.