Na Slovensko smeruje výroba ďalšieho nového automobilu z dielne francúzskeho automobilového koncernu PSA Peugeot Citroën.
Predaj vozidiel SUV a crossoverov láme na celom svete rekordy. Dopyt po vyšších podvozkoch je tak vysoký, že na špičky sa stavajú dokonca aj bežné kombíčka a sedany.
Slováci obľubujú naftové hatchbacky a ich kombi verzie. V posledných rokoch do módy prichádzajú aj automatické prevodovky.
Po premiére nového Citroënu C-Elysée prišiel rad aj na jeho koncernového súrodenca. Peugeot 301 chce zákazníkov osloviť dizajnom, technikou a objemom batožinového priestoru.
Zamestnanec externej dodávateľskej firmy zahynul popoludní v trnavskej automobilke PSA Groupe Slovakia. Usmrtený bol počas výkonu práce.
Nebude to žiadna „šelma“, ale zákazníkov si určite nájde. Nový crossover Peugeotu s prívlastkom GT stavil na športové emócie v kombinácii s hospodárnym motorom a komfortom automatu.
Budúci rok je Peugeot pripravený zopakovať svoje víťazstvo v Dakare. A má k tomu dobrý dôvod - novú zbraň. Peugeot 3008 DKR má síce podľa nových pravidiel nižší výkon, ale zvládne viac.
Po Peugeote 3008 prechádza zmenou DNA aj jeho väčší súrodenec. Nový Peugeot 5008 bude totiž tiež crossover. Vlastnosti vanu si však zachová.
Ministerstvo zahraničných vecí SR dnes prevzalo štyridsať vozidiel, ktoré budú počas slovenského predsedníctva v Rade EÚ slúžiť na prepravu zahraničných delegácií. Úlohu diplomatických „limuzín“ na seba preberú nové luxusné verzie osobných dodávok Citroën SpaceTourer a Peugeot Traveller.
V októbri odštartuje predaj modelu 3008 z dielne Peugeotu. Okrem štyroch stupňov výbavy sa zákazníci môžu tešiť aj na špeciálnu športovú verziu s označením GT.
Koncept okruhového špeciálu budúcnosti má tri motory, 500 koní a hmotnosť jednej tony. S výhľadom pomáhajú vodičovi dva holografické head-up displeje.
Spolu s novým crossoverom 3008 prichádza Peugeot aj s veľmi originálnym príslušenstvom – elektrickou kolobežkou e-Kick. Váži len 8,5 kg, dá sa ľahko poskladať a v kufri auta ju ľahko dobijete.
Prvá generácia Peugeotu 3008 nepatrila práve k bestsellerom. To sa má ale zmeniť. Čudesný kríženec MPV a SUV sa totiž pretransformoval na módny crossover. Aj keď bez štvorkolky.
Koncern PSA nie je podozrivý z falšovania emisií. O to viac prekvapuje jeho dobrovoľná iniciatíva zverejňovať reálne spotreby svojich modelov. Teraz prišiel na rad vynovený crossover Peugeot 2008. Ani ten sa na ceste do normy nezmestí.
Snímky interiéru nového Peugeotu 3008 unikli na internet už pred pár dňami. Teraz tu už ale máme informácie priamo z automobilky. Tá síce nepotvrdila, že ide o druhú generáciu tohto crossoveru, zato prezradila viac o novom i-Cockpite.
Nový crossover skombinuje iCockpit s virtuálnym prístrojovým panelom. Zároveň sa nový Peugeot 3008 posunie viac smerom k SUV.
Po ženevskej premiére osobných dodávok Citroën SpaceTourer a Peugeot Traveller predstavuje koncern PSA ich úžitkové verzie. Napriek pracovnému zameraniu prinášajú bezpečnostné technológie osobných áut a tiež pohon oboch náprav 4x4. Umožnila to modulárna platforma EMP2.
Šéf koncernu PSA, Carlos Tavares má odvážne plány. V najbližších rokoch chce v rámci rastovej expanzie zaútočiť na trh v Severnej Amerike. Posledné auto tam však koncern predal v roku 1991.
Francúzsky koncern PSA Peugeot/Citroën splnil svoj sľub. Spolu s nezávislou organizáciou Transport & Environment odmeral produkciu emisií CO2 v reálnej prevádzke. Tá sa líši od oficiálnych údajov, súčasnej metodiky NEDC, od 22,5 až do 55,6 %. Je to ale prekvapenie?
Rekordná výroba automobilov na Slovensku sa prejaví na platoch. V bratislavskom a martinskom Volkswagene, žilinskej Kii a trnavskom PSA Peugeot Citroën pracuje spolu 17-tisíc ľudí.