Od roku 2012 sme si zvykli na nové štítky, ktoré jednoduchou formou označujú vlastnosti pneumatík. K trom doterajším parametrom pribudnú dva ďalšie.
Sú naozaj emisie spaľovacích motorov tou najväčšou hrozbou pre prírodu? Britská spoločnosť Emissions Analytics tvrdí, že existuje niečo, čo škodí viac.
Viete si predstaviť pneumatiky, ktoré by mali životnosť auta? Jednoducho, že by ste ich nemuseli nikdy vymieňať? Realitou sa to možno stať.
Povinnosť používať zimné pneumatiky sa v poistných zmluvách neuvádza. Podľa všeobecných poistných podmienok je však poistený povinný dbať, aby poistná udalosť nenastala.
Plánovaná reštrukturalizácia nemeckej spoločnosti Continental, ktorá by sa mala dotknúť 20 tisíc ľudí, závody v Púchove a vo Zvolene neovplyvní.
Kým sa dočkáme bezvzduchových pneumatík, ubehne ešte niekoľko rokov. No komfort používania tých klasických by mohol zatiaľ zvýšiť systém spoločnosti Continental.
S postupným otepľovaním vrcholí sezóna prezúvania zimných pneumatík za letné. Ako však zistiť, či sú tie letné ešte v dobrom stave?
Slovensko sedí na nerastnom bohatstve. Zlato, striebro, urán, vzácne kovy, ropa. Tak prečo neurobiť túto krajinu bohatou, úspešnou a sebestačnou?
Je čas prezúvania pneumatík. Mnohí vodiči práve v týchto dňoch menia zimné pneumatiky za letné.
Kedy prezúvať? Ako dlho sa čaká? Koľko to trvá? Plniť plynom či vzduchom? Mať dvojo diskov? Servis či svojpomocne?
Dôvodom boli aj podnety od občanov, ktoré upozorňovali na nevyhovujúci stav vozidiel.
V zimných podmienkach je kvalitné obutie auta kľúčové.
Celoročná pneumatika sa javí ako komfortné riešenie. Stojí to však za to? Test na ľadovej ploche odhalil pravdu.
Novembrová námraza na vozovke a následná zrážka dvoch vozidiel, z ktorých zadné nestačilo dobrzdiť. Ak vinník nemal prezuté pneumatiky, od 15. novembra môže mať problém pri riešení nehody, ale aj poistnej udalosti.
V Nemecku už nestačí označenie pneumatiky "M+S".
Michelin je častým víťazom porovnávacích testov. Napriek tomu sa dožaduje revolúcie v ich metodike. Tvrdí, že testovať treba nie nové, ale čiastočne ojazdené plášte. Rebríčkom by to poriadne otriaslo.
Nemecký autoklub už po tretíkrát overoval vlastnosti celoročných pneumatík. Tento rok si vzal na mušku deväť plášťov. A nevychádzal z údivu. Víťazom sa stal totiž neznačkový kórejský produkt – Nexen N blue 4 Season.
Väčšina stredoeurópskych vodičov pozná letné a zimné pneumatiky spolu s celoročnými plášťami. Škandinávska klíma však vyžaduje niečo viac.
Spoločnosť Goodyear už dávnejšie vyhlásila, že pneumatiky čaká elektronická budúcnosť. V Ženeve predstavila výsledok svojej práce. Prototyp inteligentnej pneumatiky, ktorá bude komunikovať s vodičom či dispečingom.
Bezvzduchové pneumatiky, ktoré by raz navždy skoncovali s defektom, vyvíjajú nielen pneumatikárske giganty, ale aj Toyota. A ide na to trochu inak.